Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Lamellskydd eller pooltak i mellankvalitet  (lĂ€st 3718 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad projektflytKonsult

Lamellskydd eller pooltak i mellankvalitet
« skrivet: januari 24, 2017, 23:23:03:03 »
Hej
Är i fĂ€rd med att köpa antingen lamellskydd med motor eller ett lĂ€gre pooltak av mellanklass inget 120tkrs tak utan ca 60tkr tittar jag pĂ„.
Nu till att vara eller inte vara, vi Àr inte i behov av att bada i spöregn eller kall höst under tak vi har ett spa för det, dÀremot Àr sÀkerhet och smidighet viktigast jag kan tÀnka att om man Àr ensam och taket gÄr snett i skenorna sÄ blir det jobbigt?!
Visst ett tak hÄller löv och skrÀp borta bÀttre men nog mÄste ett lamellskydd hjÀlpa en del?

Hur har ni gjort och tÀnkt i detta, det Àr en 4x8 by the way.

Utloggad Dimitris76

SV: Lamellskydd eller pooltak i mellankvalitet
« Svar #1 skrivet: januari 25, 2017, 15:01:20:20 »
Ett vÀlmonterat pooltak gÄr inte snett i skenorna.

Löv och skrÀp faller rakt in i poolen nÀr lamellskydd manövreras.

Med andra ord: Köp tak!  O0

EDIT: LÀs gÀrna hÀr! Liknande trÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=12632.0;all
« Senast Ă€ndrad: januari 27, 2017, 08:36:02:02 av Dimitris76 »
4x8x1.5m epoxyfÀrgad betongpool, Pooltak frÄn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vÀrmevÀxlare, Thermia bergvÀrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad doppsko

« Svar #2 skrivet: januari 25, 2017, 17:14:10:10 »
Om du inte har massor med trÀd eller buskar i nÀrheten sÄ skulle jag rekommendera lamellöverdrag.
TjÀllden 8x4x1.55, gaveltrappa, MedelhavsblÄ fabrikssydd liner, Intex pump & saltvattensystem
2x300w Halogen, 24m LEDlist, automatisk lamelltÀckning, Aquabot Bravo III robot
Brilix 9kw vÀrmepump,24kvm solpaneler

Utloggad j-t

« Svar #3 skrivet: januari 26, 2017, 08:23:30:30 »
Jag var ocksÄ ute efter nÄgot enkelt som vilken nÀstan vuxen som helst ska kunna hantera, sÄ kikade Àven pÄ lamellskydd men dÄ jag skulle bli av med min ena kortsida, alternativt behöva bygga om poolen, för att hantera den upprullad sÄ föll de bort (jag har en jetswim pÄ den kortsidan och barnen anvÀnder den som leksak och hoppar frÄn kortsida ned i strömmen). DÄ fokuserade jag enbart pÄ taken, men gillade inte att behöva ha ett brett spÄr bredvid poolen för 4-5 sektioner som man garanterat springer och trampar pÄ och slÄr tÄrna i (iom att jag har en trappa pÄ ena kortsidan sÄ Àr poolen över 9 meter) men dÄ hittade jag zabra taket sÄ efter en hel de funderande och mÀtande sÄ bestÀllde jag ett.
Nöjd med resultatet men det Àr en komprimiss, vi kan bada under taket men dÄ det Àr lÄgt sÄ kan jag inte stÄ upprÀtt, iof Àr jag lÄng (1,90). Materialet som taket bestÄr av har en livslÀngd pÄ 6-8 Är, sen fÄr man byta ut de, ramen och resten Àr i aluminium och rostfritt sÄ det kommer hÄlla.

Utloggad Dimitris76

« Svar #4 skrivet: januari 26, 2017, 10:12:14:14 »
Titta pÄ de nyare pooltakspÄren. De har lÄgt profil och Àr vÀldigt gÄvÀnliga.

/Dimi
4x8x1.5m epoxyfÀrgad betongpool, Pooltak frÄn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vÀrmevÀxlare, Thermia bergvÀrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad kg21

« Svar #5 skrivet: januari 27, 2017, 07:41:23:23 »
Vi anvÀnder poolen sÀkert minst dubbelt sÄ mycket tack vare taket som ger lÀ, regnskydd och extra vÀrme i luften (och lite i vattnet med).
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, TjÀlldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
VĂ€rmepump: Astral AC10P
DrÀnpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
TrÀdÀck 32*145
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

« Svar #6 skrivet: januari 30, 2017, 22:46:46:46 »
Om du inte har massor med trÀd eller buskar i nÀrheten sÄ skulle jag rekommendera lamellöverdrag.

Nej inga trÀd i sikte faktiskt och jag tÀnkte behÄlla det enkla skyddet frÄn leveransen att ha som lövskydd senare pÄ sommaren, bara dra av lamellerna och hepp sÄ hÀnger skrÀpet med.
Har inget direkt behov kÀnner jag efter tak jag menar hur mÄnga timmar badas under tak i spöregn och blÄst 1-5tim 5-10 tim? inte mer Àn sÄ tror jag.
Spa har vi.. sÄ varmt bad erbjuds Äret om.
Mot pooltak har vi priset 40-70tkr för ett "billigt och upp till 150 för ett "kvalitet"  det Ă€r bara för dyrt har svĂ„rt att se vad som kostar faktiskt annat Ă€n sjuka marginaler.
JÀvligt lÀckert visst absolut men nÄgonstans mÄste lyxen stoppas >:D

Utloggad Dimitris76

« Svar #7 skrivet: januari 31, 2017, 14:54:35:35 »
Mot pooltak har vi priset 40-70tkr för ett "billigt och upp till 150 för ett "kvalitet"  det Ă€r bara för dyrt har svĂ„rt att se vad som kostar faktiskt annat Ă€n sjuka marginaler.
JÀvligt lÀckert visst absolut men nÄgonstans mÄste lyxen stoppas >:D

Dina pengar - ditt beslut...  O0

Lycka till med försÀljningen!

Inloggad TommyC

« Svar #8 skrivet: februari 04, 2017, 09:04:32:32 »
Vi anvÀnder poolen sÀkert minst dubbelt sÄ mycket tack vare taket som ger lÀ, regnskydd och extra vÀrme i luften (och lite i vattnet med).
Samma hÀr. Vi hÄller 31-32 grader i vattnet. Skulle aldrig mer vilja ha utomhuspool utan pooltak. Vi vill dock bada Àven vid dÄligt vÀder.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

« Svar #9 skrivet: februari 05, 2017, 19:50:11:11 »
Ja hmm, kanske ska man ta en första sommar att fundera pÄ för att senare ta investeringen pÄ tak i sÄfall.
Det som stör mig utöver det Àr att du har en hög med plast/aluminium pÄ 2m som stÄr vid Ànden av poolen.
Man ja jag förstÄr era infallsvinklar absolut tack för er input O0

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme