CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Livslängd hos spafilter?  (läst 3332 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Telekiter

Livslängd hos spafilter?
« skrivet: oktober 12, 2016, 12:19:23:23 »
Hur länge håller ett vanligt spafilter vid normal användning och skötsel, hur länge är det mellan inköpen av nytt filter? Enligt produktinfo har de ju en livslängd på 6-8 mån men vad är era erfarenheter?

/Urban.

Poolgiganten

Utloggad nijo2

SV: Livslängd hos spafilter?
« Svar #1 skrivet: oktober 12, 2016, 12:34:52:52 »
Hur länge håller ett vanligt spafilter vid normal användning och skötsel, hur länge är det mellan inköpen av nytt filter? Enligt produktinfo har de ju en livslängd på 6-8 mån men vad är era erfarenheter?

/Urban.
Jag har köpt nya efter ca. 10 månander. Har två som jag skiftar mellan.

Utloggad Spatoken

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hotspring Limelight Flair
    • Visa profil
SV: Livslängd hos spafilter?
« Svar #2 skrivet: oktober 12, 2016, 19:50:52:52 »
Det här måste utredas jag är uppe på 1,5 år och har tänkt byta om 6 månader dvs 2 år totalt (har två som jag skiftar mellan i 4 veckors intervaller) så tekniskt sett sitter varje filter i badet 1 år.

Mindre än ett år låter ju lite dåligt om man skiftar mellan två stycken som får stå och torka upp emellan användning?

Hur gör ni andra?

Ps! Jag har Watkins 65 Sqf filter


Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5564
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Livslängd hos spafilter?
« Svar #3 skrivet: oktober 13, 2016, 07:57:56:56 »
Har nog haft mitt spa i 6 år nu.
Körde med ett filter i 3 år, sedan köpte jag ett till, nu växlar mellan dessa två.
Ser ingen förändring i funktion, och de är så vitt jag kan se hela ännu.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nijo2

SV: Livslängd hos spafilter?
« Svar #4 skrivet: oktober 13, 2016, 09:43:04:04 »
Det här måste utredas jag är uppe på 1,5 år och har tänkt byta om 6 månader dvs 2 år totalt (har två som jag skiftar mellan i 4 veckors intervaller) så tekniskt sett sitter varje filter i badet 1 år.

Mindre än ett år låter ju lite dåligt om man skiftar mellan två stycken som får stå och torka upp emellan användning?

Hur gör ni andra?

Ps! Jag har Watkins 65 Sqf filter
Dom jag använder kanske inte håller så hög kvalité, heter Dehlpin och kostar runt 250:-/st. från UK.
Jodå, dom får torka efter rengöring men kanske jag varit lite för ivrig med att köpa nya :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag