Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Rostfritt vs plast i gjuten betongpool?  (lĂ€st 969 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad d_evertsson

Rostfritt vs plast i gjuten betongpool?
« skrivet: september 10, 2016, 13:08:40:40 »
Bör man ha rostfria eller plastdetaljer i gjuten pool?

TÀnker pÄ risken för skada dels under gjutningen men Àven med tiden.

Utloggad Erica

SV: Rostfritt vs plast i gjuten betongpool?
« Svar #1 skrivet: september 11, 2016, 17:43:50:50 »
Generellt skulle jag ju rekommendera rostfria detaljer om man gjuter en betongpool. Det Àr ju en pool som skall hÄlla under lÄng tid (och som verkligen brukar göra det) och dÀr utbyte av detaljer Àr vÀldigt besvÀrligt. Undantaget skulle vÀl vara om man tÀnkt sig att köra saltvatten, dÄ kan det vara problem med att fÄ rostfria detaljer av sÄ hög klass att materialet stÄr emot korrosion nÀr det finns bÄde klor och salt ivattnet.

Utloggad d_evertsson

« Svar #2 skrivet: september 11, 2016, 21:50:01:01 »
Ja, det Àr ju lite sÄ funderingarna gÄr. Vad gÀller saltvatten har jag förstÄtt att det inte Àr rekommenderat i en betongpool, sÄ det tror jag att vi hÄller oss ifrÄn.

Utloggad TommyC

« Svar #3 skrivet: september 11, 2016, 22:06:38:38 »
Jag kanske Ă€r skadad av för mycket betongjobb men kan inte inse att det skulle vara vĂ€ldigt besvĂ€rligt att byta nĂ„gra armaturer som Ă€r ingjutna i betong.  <hmm>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

« Svar #4 skrivet: september 11, 2016, 22:56:13:13 »
Jag kanske Ă€r skadad av för mycket betongjobb men kan inte inse att det skulle vara vĂ€ldigt besvĂ€rligt att byta nĂ„gra armaturer som Ă€r ingjutna i betong.  <hmm>

Problemet Àr att de gÄr rakt igenom. Det gÄr nog bra att bila loss de gamla, men att sedan gjuta helt vattentÀtt igen nÀr de nya satts i kan nog vara en del problem med. Precis som att man helst bör gjuta en pool i ett stycke, en operation, inte ta skarvar nÄgonstans mitt pÄ.

Utloggad j-t

« Svar #5 skrivet: september 12, 2016, 07:42:51:51 »
Jag ser heller inga problem med att laga betong, har gjort ett flertalet pÄ andra stÀllen utan problem. Finns Àven nÄgot som heter vidhÀftare som gör att lagningen biter fast rejÀlt.
Vet du inte vad du ska köra i poolen i framtiden sÄ vÀlj plast.

Utloggad d_evertsson

« Svar #6 skrivet: september 12, 2016, 10:14:18:18 »
Det jag funderar pÄ kring lagningen Àr, som Erica sÀger, möjligheten att laga sÄ att det Äterigen blir vattentÀtt. Det kanske inte Àr nÄgra problem?

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme