Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En stilla undran , varför ska man backspola sandfiltret ?
Webbshoppen är seg på grund av att någon lyckats automatisera skickandet av "tipsa en vän-meddelanden".Jag har stängt av funktionen i min webbshop, men det ligger nog fler likadana på servern.Har försökt komma i kontakt med killarna som driver servern, men utan lycka än så länge.Allt borde fungera smärtfritt imorgon i alla fall.Edit, när jag skulle hämta länken så gick butiken snabbt igen, borde itne vara några problem nu.http://www.energibutiken.se/sv/flodesmatare/93-flodesmatare-med-pulsutgang-qn-15.htmlJag släpper snart nya generationen av den logger jag utvecklat och säljer, den kommer att kunna hantera styrningen av den där typen av saker också.
Att backspola INNAN trycket stigit några hekto är dock kontraproduktivt.Ett sandfilter, precis som de flesta andra filter renar bättre ju skitigare de blir (små partiklar tätar kanalerna och gör så att ännu mindre partiklar fastnar i filtret).Så i princip (enligt mig) kan man vänta med backspolningen tills man upplever att flödet i systemet börjar bli för lågt.
Då kan man dessutom strunta i att manometern frös sönder för flera år sedan.