Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du gjort av med 11 000 på 4 år så räkna 11 000 till på 4 år. Å när det är 8 år så vill du nog byta. Säg att det inte går sönder något på 8 år på ett premium bad så har du ändå 28 000 kvar i fickan å lägga på ett nytt bad.
Ursäkta OT men när ni nu blandar in bilar så kan jag inte hålla mig. Alla bilar går sönder om man använder dom (inte bara kan gå sönder). Ju fler funktioner, desto högre felfrekvens så är man inte hysteriskt road av ”lull-lull-finesser” så lönar det sig i längden att hålla saker så enkla som möjligt. BMW har elektrisk vattenpump som pajar efter 8000 mil. BMW har elektriskt infällbar dragkrok som figurerade i ViBilägare efter att någon fått köpa en ny krok för 15 kkr när ett litet plastkugghjul pajade. BMWs VANOS lägger av efter ca 8-12' mil osv...osv.... Fler s k premiummärken tävlar om vem som kan hitta på mest meningslösa finesser som säkrar att biltypen sällan kommer att bli äldre än 10 år. Nu har jag inget SPA men skulle jag köpa ett så blev det ett premiumfabrikat med bara de grundläggande funktionerna.