Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Sandfilter deformeras vid cirkulationsstopp  (lst 701 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad jonasochkarolina

Sandfilter deformeras vid cirkulationsstopp
« skrivet: juli 23, 2016, 13:31:33:33 »
Hej!

Jag har en ldre pool frn folkpool, 8x4m med pump och sandfilter frn Hayward. Pump och sandfilter str inne i kllaren ca 2m ovanfr poolens vattenyta. Jag har krt pumpen ca 12h/dag och vid stopp har luft lckt in s att ledningen i princip r tom p vatten varje gng pumpen ska starta p nytt. Har nu ftt ttare och d har ett annat problem dykt upp istllet. Nr cirkulationen stannar drar istllet sandfiltret ihop sig rejlt. Kan frst att vtskepelaren gr att det blir ett hyggligt undertryck i sandfiltret nr cirkulationen stannar. Vt sand hller kanske inte emot s bra heller. Min oro r att tanken spricker om jag fortstter s hr (kr nu pumpen 24h). Ngon som haft samma problem och/eller har ngot gott rd kring detta?

Tack p frhand!

Utloggad nyborjare

SV: Sandfilter deformeras vid cirkulationsstopp
« Svar #1 skrivet: juli 23, 2016, 16:10:54:54 »
Egen erfarenhet att sprucket filter , om materialet dvs sidorna p filtret ges mjlighet att dra in sig o sen ut sig s mattas dessa av, fr eller senare spricker plasten  >:(

Utloggad Nalle

SV: Sandfilter deformeras vid cirkulationsstopp
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2016, 08:55:59:59 »
Ordnar inte en backventil det problemet ?

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!