Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack TommyC. Har kollat på Stenings poolbutik, de har en Gullberg&Jansson på 5 kW, med löfte om att klara 15-25 kubik. Jag är ju för att köpa i butik, så att man kan få den hjälp man behöver, just med kopplingar osv. Men 5 kw låter i snålaste laget när jag kollat en Brillix på 9 kW, fast det kanske finns andra parametrar än kW som man ska ta hänsyn till när det gäller effektivitet?Det har ju varit kallt på nätterna, runt 10-15 grader. Idag var det 21 i polen. Så det låter rimligt, även fast det är märkligt att sjön är varmare än poolen.Kollade blocket, men där fanns inget intressant.
Jag tror vi har samma pool, den rektangulära ultraframen på 17kbm. Mitt råd är att INTE köpa 5kW - jag har en 6kW och tycker nu i efterhand att jag borde köpt en kraftigare.Visst nu när det är varma dagar så är 30 grader inget större problem men det blir oftast en gradjakt där det stiger på dagen (om varmt o soligt) för att sedan sjunka samma grader på natten... 9kW blir nog bra, Elvings här på forumet har 12kW om jag inte missminner mig och det är ju än bättre.