Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Tryck sandfilter  (lĂ€st 763 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Thwa

Tryck sandfilter
« skrivet: juli 20, 2016, 01:43:44:44 »
Satte igĂ„ng min pool idag och efter backspolning, rensning etc sĂ„ Ă€r trycket i sandfilter 20psi precis pĂ„ grĂ€nsen till rött... Kör jag recirculate sĂ„ Ă€r det ungefĂ€r samma, sĂ„ alltsĂ„ Ă€r filtret ok, eller? Min pump stĂ„r nĂ€stan 2m under vattennivĂ„n pĂ„ kĂ€llargolvet. Allt tĂ€tt och verkar funka som det ska annars. Är detta ok eller vad gör man?

Utloggad Erica

SV: Tryck sandfilter
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2016, 00:05:55:55 »
Det lÄter som om din tryckmÀtare Àr sönder, vilket Àr vanligt. Manometrar av pooltyp verkar hÄlla rÀtt sÄ kort tid. Har du kontrollerat om den verkligen gÄr ned till noll nÀr du stannar pumpen (i ditt fall med tvÄ meters vattenpelare ovanför pumpen sÄ skall den vid frÄnslagen pump visa ca 0.2 bar). LÀser du mer Àn sÄ Àr det fel pÄ manometern.

En annan anledning till det höga vÀrdet kan vara om du har för smÄ inloppsmunstycken, sÄ att vattenflödet stryps mer Àn avsett. Beroende pÄ hur stor pump du har kan du anpassa munstyckena genom att ev. knacka bort insatsdelar i munstycket.

Utloggad Thwa

SV: Tryck sandfilter
« Svar #2 skrivet: juli 22, 2016, 23:37:50:50 »
Ok, dĂ„ Ă€r nog hĂ„len för smĂ„, kanske dĂ€rför mina kopplingar lĂ€cker om trycket pĂ„ inloppen blir sĂ„ stort.  21mm Ă€r det största jag kan göra, rĂ€cker det? Har 0,75hk motor 635 filter till 25m3 pool (6x3x1,5)

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme