Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Schysst lösning, hur stor är luckan och hur kraftiga gasfjädrar valde du? Räcker dem till?
Copy cat....Suga med vatten pumpen har vi snackat om här i flera år (@ErikN) men det har blivit mest snack. Planen var en snorkel från breddavloppet till botten (istället för att använda den långa dammsugarslangen). Här om året fick jag dock den begåvade idén att just höst-tömningen faktiskt kunde göras via inloppen om jag bara la till en ventil till.....sagt och gjort. Har kört så ett par år nu tror jag, och det fungerar verkligen toppen. Yes, det funkar bra.
Copy cat....Suga med vatten pumpen har vi snackat om här i flera år (@ErikN) men det har blivit mest snack. Planen var en snorkel från breddavloppet till botten (istället för att använda den långa dammsugarslangen). Här om året fick jag dock den begåvade idén att just höst-tömningen faktiskt kunde göras via inloppen om jag bara la till en ventil till.....sagt och gjort. Har kört så ett par år nu tror jag, och det fungerar verkligen toppen.
Hej!Snygg lösning med papptak på teknikrummet, lite sugen på att göra så istället för att bygga fall på tak och lucka. Nyfiken på om du har några reflektioner efter några år - Hur fungerar det utan fall, rinner vattnet undan, etc.?Med vänlig hälsning,Markus