Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny PVC limburk som geléhallon  (läst 1691 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fairweather

Ny PVC limburk som geléhallon
« skrivet: juni 18, 2016, 20:49:16:16 »
Hej, köpte en burk Cepex pvc lim med pensel i korken och skulle börja limma ihop rörsystemet till poolen. När jag öppnade burken och drog ut penseln följde limmet med några cm för att sedan snärta tillbaka ner i burken. Konsistensen är ungefär som geléhallon. Provade att röra om men det blir inte bättre.

Är det någon som erfarenhet av Cepex lim och vet hur lös/hårdflytande det ska vara?

Jag kommer garanterat inte at kunna limma ihop mer än en koppling om det är som geléhallon, penseln kommer inte att kunna få tag på mer lim efter ca en cm ner i burken. Det står "häll inte" i instruktionerna men jag kan hålla burken uppochner utan att något rinner ut.
« Senast ändrad: juni 18, 2016, 20:56:11:11 av Fairweather »

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ny PVC limburk som geléhallon
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2016, 21:47:09:09 »
Med högre tryck kanske man behöver vara så här noggrann, men jag tycker ju att de överarbetar lite. Kolla från ca 3:30 och en minut framåt. Jag skulle lämna tillbaka burken och be om en ny.

/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Fairweather

SV: Ny PVC limburk som geléhallon
« Svar #2 skrivet: juni 19, 2016, 09:21:08:08 »
Ja, så där ser inte limmet ut i mitt fall. Poolföretaget jag köpte burken hos säger att de ersätter burken med en ny, väldigt bra att ha att göra med faktiskt. Tack för svaren.
/Fairweather

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag