Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Renovera pool  (lĂ€st 918 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Christian78

• Nybörjare
  • *
  • Stad/land: VĂ€rmdö
  • Antal inlĂ€gg: 2
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Renovera pool
« skrivet: maj 31, 2016, 15:18:55:55 »
Nybliven poolÀgare med massor av funderingar hÀr... <help>

Vi köpte ett hus i höstas dÀr det ingick en nergrÀvd pool, dock i renoveringsbehov visade det sig och vi tÀnkte nu ta tag i detta. Har varit i kontakt med flertalet firmor för offert pÄ material samt arbete, vissa har kÀnts mer seriösa Àn andra men generellt kÀnns det som att dom kryddar offerten rÀtt duktigt sÄ vi har bestÀmt att vi ska göra det sjÀlva.

Det som behöver bytas Àr vÀggskivor, liner samt packningar och vi tÀnkte Àven passa pÄ att byta belysning. Vi vet inte vad det Àr för fabrikat men enligt en insatt sÄ hade folkpool ett dotterbolag förr i tiden som byggde exakt likadana pooler, dock oklart vad dom hette..

Om vi börjar med vÀggskivorna sÄ ska det om jag förstÄtt det rÀtt vara 12mm tryckt furuplywood, inte det lÀttaste att hitta pÄ byggvaruhusen men lokala firman kunde fÄ fram 12 skivor 150x150cm för dryga 10K, Àr det ett bra pris eller gÄr det hitta billigare, tips? Skruvas dessa med rostfri skruv av bra kvalité eller Àr det nÄgot special? RÀcker cellplasten för att jÀmna ut ojÀmnheter frÄn skarvar och skruvar eller ska dessa spacklas, i sÄ fall med vad?

Sen har vi linern, folkpool sÀljer fÀrdiga 6x3 liner för pooldjup pÄ 144cm vilket skulle passa vÄr pool perfekt dÄ vi har dom mÄtten, dock kan dom inte garantera passformen om man inte vet absolut att det Àr en folkpool, hur mycket diff kan man ha hÀr? jag har mÀtt med laser till 6.007x2.998x1.445cm och tycker det borde vara alldeles utmÀrkt?
Nuvarande liner Àr spikad men vi vill sÄklart sÀtta snap-in om möjligt, finns det lister man sÀtter lÀngst upp pÄ vÀggen? FÄr inte riktigt ihop hur poolguarden ska kunna Ätermonteras om listerna sitter ovanpÄ? Trycker man bara in linern i listen sÄ att det sjÀlvlÄser eller hur fungerar det?

Phu det blev ett lÄngt första inlÀgg, hoppas nÄgon har lite tips att komma med!

Mvh
Christian

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlĂ€gg: 2193
  • Total likes: 96
    • Visa profil
SV: Renovera pool
« Svar #1 skrivet: maj 31, 2016, 15:42:04:04 »
Har inte snapin sjÀlv, men det var nÄgon trÄd nyligen om just det. Fanns snapin till bÄde sida och ovanpÄ vad jag förstod det.
------------
Google google...
------------
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11970.msg90338#msg90338

------------
Google google...
------------

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11844.0

Bara nĂ„gra exempel. Ägna lite tid pĂ„ att googla sĂ„ kommer du att hitta massor med information. Det som Ă€r det jobbiga dĂ„ Ă€r att sĂ„lla agnarna frĂ„n vetet sĂ„ att man har den braiga informationen kvar.
/Erik
Thermopool 8x4, badmÄtt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen pĂ„ skimmer.  VĂ€rmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 mÂł/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frÄn Living Quality
Min byggtrÄd frÄn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad StÄhlis

« Svar #2 skrivet: juni 03, 2016, 08:44:31:31 »
Hej, kÀnns som vi Àr i samma situation och har samma mÄtt!
Funderar ocksÄ pÄ att göra det mesta sjÀlv sÄ dÄ kanske vi kan tipsa varandra pÄ vÀgen!?
Jag startade min trÄd i ByggtrÄdar..
(Men det kanske Àr fel och isf fÄr en moderator flytta mig.)
Jag har i alla fall lagt ut lite bilder dÀr ifall du Àr nyfiken!

Nyinflyttad i Villa med gammal pool med stort renoveringsbehov. MĂ„tt 3x6x1,5-isch

Utloggad Christian78

• Nybörjare
  • *
  • Stad/land: VĂ€rmdö
  • Antal inlĂ€gg: 2
  • Total likes: 0
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 03, 2016, 09:56:11:11 »
Ja vi verkar ha ungefĂ€r samma roliga jobb framför oss  :)
Vi har inte kommit lĂ€ngre Ă€n att kolla upp material och vad det kommer kosta, det jag har konstaterat Ă€r iaf att det blir en mĂ„ttbestĂ€lld liner, tex Folkpool kör 292x6x145  medans vi har exakt 6x3 och 8cm blir nog för stor diff, dom sa sjĂ€lva att dom gjort ett annorlunda mĂ„tt för att inte andra tillverkare ska kunna anvĂ€nda deras liner..lite konstigt tĂ€nk kan jag tycka.
BestĂ€llningstiden just nu verkar vara 3-4 veckor för en liner sĂ„ det fĂ„r bli ett höstprojekt och tyvĂ€rr inget poolbanande i sommar  :(

Utloggad StÄhlis

« Svar #4 skrivet: juni 03, 2016, 12:44:38:38 »
Hoppsan, ja fast 3-4 veckor kan ju innebĂ€ra (om man ligger i) att man fĂ„r bada nĂ„gra veckor innan hösten kommer iaf!?  :)
Verkar vara en Folkpool jag ocksĂ„ har, eller om det Ă€r det dĂ€r dotterbolaget du skrivit om. Jag har ingen lasermĂ€tare sĂ„ har inte exakta mĂ„tten som du... Du fĂ„r gĂ€rna PM:a mig nĂ€r du bestĂ€llt linern var du bestĂ€llt och vad det kostar!  ;)
Nyinflyttad i Villa med gammal pool med stort renoveringsbehov. MĂ„tt 3x6x1,5-isch

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme