Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
.....Förstår inte påståendet om nackdel vid nedsmutsning av vattnet??Mvh/ L-G
Mnjaaa...alltså man kanske badar med nått mindre barn och om det då sker en "olycka" liksom. Eller någon kan ju tappa ner nått i badet så man måste byta vatten./Urban.Vattnets kostnad är väl lika dyrt oavsett vilket bad man har av samma storlek. Saltet till 1600l kostar 150:-Har man investerat flera tiotusentalskronor i ett Spabad anser jag detta vara försumbart då man sparar in en massa kostnader i kem.//L-G
Citat från: Telekiter skrivet maj 24, 2016, 10:22:36:36 Mnjaaa...alltså man kanske badar med nått mindre barn och om det då sker en "olycka" liksom. Eller någon kan ju tappa ner nått i badet så man måste byta vatten./Urban.Vattnets kostnad är väl lika dyrt oavsett vilket bad man har av samma storlek. Saltet till 1600l kostar 150:-Har man investerat flera tiotusentalskronor i ett Spabad anser jag detta vara försumbart då man sparar in en massa kostnader i kem.//L-GAhaaa.... På de sidor jag kollat så var priset på 4 kg sånt salt (det kanske inte behöver vara "specialsalt"?) runt 700 kr. Det är där jag baserar mitt argument. Är saltet inte dyrare än 150 pix, vid ett vattenbyte, så är det ju inget större problem./Urban.