Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag beställde en skräddarsydd variant från en firma som tillverkar lastbilskapell. I den ligger det aluminiumrör som man rullar ihop med hjälp av en ledad vev. Då slipper man skenor :-)Ser ut som den här: http://www.poolstore.se/birei_poolcover.htm
RLA, vad är det för material på tråden och infästningen mot pressen? Funderar på att vika pressen runt en plastad wire som får löpa i skenorna./Poolnicke
Njurformade pooler är ett problem när det gäller poolskyddet. det är bara att välja stroppar eller liknande kontra skenor lagda utanför poolen.
Har man gott om pengar finns det system med 2 eller fler "rullar" med flytande lamelltäcken i hårdplast. Rullarna placeras på botten mitt i poolen och flyter upp till ytan och ut till kanterna när man "rullar ut". Med det systemet kan man ha nästan vilken form som helst på poolen.En förutsättning är dock att bankkontot är väl utformat för det kostar en slant. Jag ska se om jag inte har en bild på det någonstans./HW