Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ursäkta om jag bryter mig in i tråden, sitter på köpknappen på en BRILIX XHPFDP 100, men blir aningen orolig att den inte kommer att räcka.har Primastars största pool. tror den rymmer 36kubik, samt pooltak, i augusti förra året så höll vi 24-25 grader under dom soliga dagarna utan nån uppvärmning, vad tror ni kommer den att räcka eller bör man satsa nästa modell, tilläggas ska ju att vi inte är intresserade av att hålla 32 grader direkt utan snarare 26-27 ca.Hej Great, vi har ca 30 grader i poolen och vår Brilix kunde hålla den temperaturen utan större problem (jag har ingen elmätare till den så jag vet inte exakt hur mycket den fick arbeta under varje dygn). Det jag noterar är att det tar lång tid att värma upp poolen vid säsongsuppstart. Trots ett pooltak ökar temperaturen ca 1, max 2 grader per dygn när pumpen gick dygnet runt. Lite frustrerande när väl det blir badväder och så tar det en vecka längre innan det blir skönt badvatten. Nu är ju din pool mindre än vår, så du borde få bättre effekt än vi. Med facit i hand skulle jag valt att köpa en modell större till oss, Brilix 130 tror jag den hette då, kostade 3000kr mer, men väl värt det för vårt syfte, att få skönt badvatten snabbt