Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Problem Jacuzzi Cirkpump  (läst 2194 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad groob

Problem Jacuzzi Cirkpump
« skrivet: oktober 28, 2015, 18:05:01:01 »
Hej! Jag har ett utespa av märket Jacuzzi maxi evvia. Har precis införskaffat denna. Köpte det av en släkting som har haft den i kartong under flera år. Dock aldrig uppackat eller använt.
Fungerade jättebra i en dag, sen stannade en av massage (cirkpumparna) helt. Trycker jag på knappen så hör jag att den vill igång men den sitter fast. Display o lampa mörknar av att den försöker komma igång. Säkringen har också löst ut till cirkpumpen. Det är ingen kortis, det har jag mätt upp. Har även testat att lufta vid anslutningar men inget hjälper. Har någon en ide om vad felet kan tänkas vara? Måste jag köpa ny pump? Tack på förhand! Med vänlig hälsning Jakob

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Problem Jacuzzi Cirkpump
« Svar #1 skrivet: oktober 28, 2015, 20:13:10:10 »
Har du tur så kan det bara vara kondensatorn som pajat, låt en elektriker mäta upp den och se om det finns kraft för att dra igång pumpen. ( vanligt problem ). Är det en 2 Speed pump så sitter det oftast 2 st, en för att dra igång lågfartsläget och en för högfart.

Går pumpen att dra runt för hand så kan det vara detta, men sitter pumpen pall så är det nog ett pumpbyte som blir nödvändigt.

Janne

Janne
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad EPS

SV: Problem Jacuzzi Cirkpump
« Svar #2 skrivet: oktober 29, 2015, 13:17:44:44 »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag