På något sätt förstår jag folkpool, du har drabbats av två rätt vanliga fel som brukar bero på hur man vintrar.
Gör man fel så får man båda de problem du beskriver.
Man kan förstå att de är skeptiska, speciellt om det gått sönder två skimmers för dig.
Att som du anklaga dem i ett forum som detta, i en form av utpressningsförsök, är inte ovanligt, att du påstår dig ha följt anvisningarna till punkt och pricka för att undvika dessa två problem är inte heller ovanligt när kunder försöker få nytt material p.g.a. fel som man anser sig själv vara oskyldig till.
Vare sig jag eller någon annan i forumet kan avgöra vem som har rätt i detta fall, så hela diskussionern blir egentligen rätt meningslös.
Konflikten mellan dig och folkpool beror sannolikt på att de helt enkelt inte tror dig, och inte vill ersätta dig för fel som beror på handhavande.
De vill troligen inte heller anklaga dig för att ljuga, då inte heller det är så populärt hos en missnöjd kund.
En svår situation som sällan kan lösas utan att företaget ersätter kunden.
I detta forum har jag regler mot att man använder forumet som en kanal för utpressning genom smutskastning av enskilda företag.
Min rekommendation är att du:
Kontaktar kommunens konsumentvägledare och ber om hjälp.
Om det inte ger några resultat, anmäl till ARN (tror det kostar 1500 kr).
Om det inte ger något resultat, stäm dem i tinget.
Oavsett vilket så ser jag helst inte att du fortsätter smutskasta folkpool i detta forum om du inte har gedigen bevisning för att det du påstår stämmer, eller kan hänvisa till domslut, eller artiklar/inslag i källkontrollerad press eller annan media.