Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: None  (lst 1694 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Goopen

• Gst
None
« skrivet: oktober 18, 2015, 16:35:13:13 »
None
« Senast ndrad: juni 05, 2016, 21:59:32:32 av Goopen »

Utloggad fredsan

SV: Liner problem
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2015, 21:35:09:09 »
Folkpool byggd 2008 av folkpool. Liner veckar sig och fr ett verskott i verkant. Enligt folkpool s r det mitt fel med felaktiga vrden etc. Enligt Konsument ansvarig p Folkpool s har det vart problem med en del liner ifrn den tillverkaren som jag har. Men det vgrar de erknna s ngon garanti blir det inte. Man skickar heller inte in en garanti anskan till HK fr bedmning. Inga kort har tagits av Folkpools representanter ( F ). De erbjuder en ny liner som de kan montera till reducerat pris. Tycker att priset r fr hgt nd trots " goodwill ".....!  Varfr kan de inte ta sitt ansvar och erknna att ibland s kan det vara s att ven deras saker blir fel och inte hller hgsta klass. Finns det fler n jag med detta problem av liner ???
Har du haft "felaktiga" vrden? Om inte s borde det vara Folkpool som ska bevisa att du har orsakat felet, och inte ditt. Tror jag...

Utloggad Rickard

« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2015, 16:21:50:50 »
Vi har massor med veck p vr liner, mest under vattenytan, orsakat av barn som hnger vid poolkanten och "trampar nedt".
"verbliven liner" ovan vattenytan brukar bero p att man snker nivn i poolen p hsten, sedan bildas is.
OM/nr det sedan regnar, eller nr snn smlter s rinner vatten ned i poolen, isen flyter upp, och drar lite liner med sig uppt.
Det kan bli rtt bylsigt ovan vattenlinjen efter ngra r och behver inte vara nt som beror p en dlig liner.

Hur vintrar du, och hur tcker du poolen.
Snker du nivn?
Tcker du med pltar s att det inte kan regna ned i poolen, och s att smltvatten frn snn kan rinna ned?
Om du har poolen ppen, eller tckt bara med en ls presenning s kan de fenomen jag frklarar uppst.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen fretagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Vrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvrmepump + 14.4 m2 Texsun solfngare till ca 32C.
Vr byggtrd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

« Svar #3 skrivet: november 10, 2015, 08:09:34:34 »
P ngot stt frstr jag folkpool, du har drabbats av tv rtt vanliga fel som brukar bero p hur man vintrar.
Gr man fel s fr man bda de problem du beskriver.
Man kan frst att de r skeptiska, speciellt om det gtt snder tv skimmers fr dig.

Att som du anklaga dem i ett forum som detta, i en form av utpressningsfrsk, r inte ovanligt, att du pstr dig ha fljt anvisningarna till punkt och pricka fr att undvika dessa tv problem r inte heller ovanligt nr kunder frsker f nytt material p.g.a. fel som man anser sig sjlv vara oskyldig till.

Vare sig jag eller ngon annan i forumet kan avgra vem som har rtt i detta fall, s hela diskussionern blir egentligen rtt meningsls.
Konflikten mellan dig och folkpool beror sannolikt p att de helt enkelt inte tror dig, och inte vill erstta dig fr fel som beror p handhavande.
De vill troligen inte heller anklaga dig fr att ljuga, d inte heller det r s populrt hos en missnjd kund.

En svr situation som sllan kan lsas utan att fretaget erstter kunden.

I detta forum har jag regler mot att man anvnder forumet som en kanal fr utpressning genom smutskastning av enskilda fretag.
Min rekommendation r att du:

Kontaktar kommunens konsumentvgledare och ber om hjlp.
Om det inte ger ngra resultat, anml till ARN (tror det kostar 1500 kr).
Om det inte ger ngot resultat, stm dem i tinget.

Oavsett vilket s ser jag helst inte att du fortstter smutskasta folkpool i detta forum om du inte har gedigen bevisning fr att det du pstr stmmer, eller kan hnvisa till domslut, eller artiklar/inslag i kllkontrollerad press eller annan media.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen fretagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Vrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvrmepump + 14.4 m2 Texsun solfngare till ca 32C.
Vr byggtrd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!