Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Vilken pool?  (lst 1927 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Marlene

• Gst
Vilken pool?
« skrivet: september 18, 2015, 18:01:22:22 »
Hej

Vi har planer p att bygga pool och jag frsker frdjupa mig i allt som har med en pool att gra. Vi r ganska nya p det hr s jag hoppas att jag kan f ngra hjlpande svar fr att utesluta lite alternativ.

Vi vill ha en helt nergrvd pool , en 4*8 med trappa eller ngot i nrheten stoleksmssigt. Vi r ganska flexibla fr lsningen dvs allt frn glasfiber pool till folkpoplten trstomme till maiamipools stlstomme. Ett pooltak r ett krav fr oss.

Vi har kikat med miamipool och folkpool och deras orter va ganska nra varandra dr det var ca 230-240 tkr med pooltak och dr glasfiber frn folkpool va bra mkt dyrare den lg p 300tkr. Alla priser r med tillbehr.

Nu skulle ngon kunna vgleda oss. Vi vill ha bra kvalit men det knns vldigt tungt att lgga 300 tkr med montering och grvning vilket r priset man hamnar p. Finns det likvrdig kvalit till bttre pris som ni har provat ?

Vad skulle ni rekommendera fr fretag?

Som sagt vill ha bra kvalit men hoppas p bttre pris.

Tack p frhand!

Utloggad RoJo

SV: Vilken pool?
« Svar #1 skrivet: september 18, 2015, 20:42:41:41 »
Hej! Spnnande tid med ett poolprojekt p g.
Tyvrr s kostar det ju en del beroende p hur mkt man gr sjlv,
vi byggde fr 10 r sen folkpools 8*4 m pooltrappa + vp o grvarbete
som vi nog fick mkt frmnligt sen montera o gjorde jag alla grejer
frutom el o linermontage och det landade d p ca 190000 frutom runtom
och d valde vi poolsafe med upprullning. pooltak var inte o tnka p d.
Nu andra sidan s har vp gtt ner frn 40 till 15 tusen s. Pooltak drar ju upp
pris och bortlejt ocks. Skulle sga gr det sjlva var inte rdda fr det om ni kper
ett paket. Faktiskt lite roligt ocks lycka till. Och ni har ju vrdens bsta bibliotek hr
med konsulter till er tjnst. Detta hade inte jag hittat nr jag byggde 2005. Och frresten varfr
lta ngn annan bestmma Erat drmprojekt kr p det ni knner r bra s ni blir njda.
Kolla mer p bara vilka ni handlar av om de r nya eller funnit lnge.
Roland O0
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe verdrag.

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: september 19, 2015, 13:46:52:52 »
Trden om den Ultimata Poolen kan ge en del ider: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9183.0;all

Det finns mnga bra trdar hr med beskrivningar av fina pooler som byggts av duktiga gr det sjlvare. Ls igenom minst en trd per typ av pool som ni funderar p s fr ni en bra uppfattning om respektive pooltyp.

Vlj en pool som r byggd av vanligt frekommande matrial som har mnga alternativa leverantrer d v s kompletta pooler i glasfiber eller PP gr bort. Det r fr stor risk att kpa en s dyr komponent av en leverantr d poolbranchen i Sverige bara bestr av mindre aktrer som aldrig kommer att uppfylla garantiansprken om det blir ett stort problem som t ex att poolen spricker. Tvivlar ni p det pstendet s finns det flera trdar hr om folk som ftt problem med sina pooltrappor i glasfiber. En trappa r en mycket mindre komponent n en komplett pool. Trots det finns det vad jag vet ingen leverantr som tagit sitt ansvar i de fallen. Sannolikheten fr problem r troligen liten men konsekvenserna om det intrffar r stora.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

« Svar #3 skrivet: september 20, 2015, 00:38:59:59 »
Jag har fr mig att jag ven sett problembeskrivningar med hela baljor dr de inte ftt hjlp av leverantren. Sk bland trdarna s hittar ni mycket info. Bl.a. snt jag hittade dr som gjorde att jag inte valde den lsningen.
/Erik
Thermopool 8x4, badmtt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  Vrmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frn Living Quality
Min byggtrd frn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Castrol

« Svar #4 skrivet: september 23, 2015, 21:07:28:28 »
Hej

Vi har planer p att bygga pool och jag frsker frdjupa mig i allt som har med en pool att gra. Vi r ganska nya p det hr s jag hoppas att jag kan f ngra hjlpande svar fr att utesluta lite alternativ.

Vi vill ha en helt nergrvd pool , en 4*8 med trappa eller ngot i nrheten stoleksmssigt. Vi r ganska flexibla fr lsningen dvs allt frn glasfiber pool till folkpoplten trstomme till maiamipools stlstomme. Ett pooltak r ett krav fr oss.

Vi har kikat med miamipool och folkpool och deras orter va ganska nra varandra dr det var ca 230-240 tkr med pooltak och dr glasfiber frn folkpool va bra mkt dyrare den lg p 300tkr. Alla priser r med tillbehr.

Nu skulle ngon kunna vgleda oss. Vi vill ha bra kvalit men det knns vldigt tungt att lgga 300 tkr med montering och grvning vilket r priset man hamnar p. Finns det likvrdig kvalit till bttre pris som ni har provat ?

Vad skulle ni rekommendera fr fretag?

Som sagt vill ha bra kvalit men hoppas p bttre pris.

Tack p frhand!

Menade du att du fr en komplett pool frdigbyggd med pooltak fr 240tkr lter det billigt. Bara ett pooltak kan landa p uppt 100tkr. ven utan byggnation lter det billigt, kan du inte lgga upp specifikationen p vad som ingr i poolpaketen?
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahln, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!