CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: nordicspa  (läst 4884 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ljung_

nordicspa
« skrivet: september 07, 2015, 21:53:10:10 »
http://nordicspa.se/produkter/spabad/new-york

Någon här inne som har koll på vad det är dessa säljer? Kina eller amerikanskt?
Gissar på kina personligen men hittar inget om dom?

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: nordicspa
« Svar #1 skrivet: september 15, 2015, 19:30:45:45 »
Givetvis är detta ett Kinabad, vet dock inte vem som är tillverkaren.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Ljung_

SV: nordicspa
« Svar #2 skrivet: september 16, 2015, 08:47:24:24 »
Okej. Tack för svar.
Har läst en del trådar här och du verkar kunna en del om det här med span janlun.
Står i valet och kvalet mellan ett royal 150 eller sundace peyton? Har provsuttit royal 150 och det känns bra och stabilt. Kan dock inte provbadas. Och peyton kan jag varken provsitta eller kolla på innan köp då det inte finns framme i göteborg.
Är royal 150 (wellis) ett bra bad tror du? Säljaren säger att det inte sitter några delar från kina i och rekomenderar det framför peyton.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: nordicspa
« Svar #3 skrivet: september 16, 2015, 22:44:11:11 »
Jag tycker att du ber säljaren at öppna och visa vilka pumpar som sitter under skalet.

Heter dom LX LP300 eller WP300 så är det kinapumpar.

Wellis är ett OK bad med en hyfsad kvalitet men att dom använder LX pumpar sänker mitt betyg .

Sundance baden har väl en högre status och kvalitetsnivå och räknas som en av de bättre tillverkarna.

Men du ska givetvis köpa det som känns bäst för dig.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Ljung_

SV: nordicspa
« Svar #4 skrivet: september 17, 2015, 08:43:20:20 »
Ja ska be han att göra detta och återkomma med vad det är för något i om någon mer skulle vara intresserad. :)

Utloggad Annelie-

SV: nordicspa
« Svar #5 skrivet: september 21, 2015, 01:51:45:45 »
Vi var och tittade på Royal spa och Sundance Peyton på Poolkungen i Sthlm i helgen. Vi frågade var badet är byggt och de sa Europa. Vi frågade vad det satt för pumpar i badet och säljaren sa att han inte visste men sprang och frågade en annan, kom sedan och sa att det var "europeiska grejer". Frågade ytterligare en säljare som drog på svaret och sa att det kom delar från lite här och där, han visste inte exakt men att det skulle vara ngt kinesiskt i badet förnekade han...såg inte ut att vara helt bekväm med frågan....Badet är rätt nytt för dem, de sa att det verkar bra men att det ännu inte har så stor erfarenhet av det. Badet såg väldigt trevligt ut och man fick mkt jets för mindre pengar än likvärdiga bad . Dock avstår vi från detta pga osäkerheten med vad man eg köper och för liten erfarenhet fr säljaren av badet.
Sundance Peyton var också ett trevligt bad dock med en värmare ngt i underkant 2,7 kw. Nu torrbadade vi bara men man satt utmärkt i det badet!
Vårt val faller  på Artesian spa 735 l som uppfyllde i princip alla våra önskningar (utom full loungeplats m fotmassage)  och som vi bara läst gott om! Lägger en order på detta imorgon. Skönt att äntligen ha gjort ett val i spabadsdjungeln! :D Bådar dessutom gott att flera kunder som var och köpte kemikalier till de Artesianbad de redan hade hemma kom fram och sa" köper ni detta kommer ni inte att ångra er"!  O0

Lycka till!

Utloggad Ljung_

SV: nordicspa
« Svar #6 skrivet: september 21, 2015, 08:47:41:41 »
Det är det jag upplevde också. Att dom blev o ekväma och undrade varför man hade snöat in så mycket på vad det var för märken på sakerna i badet. Tycker dock att royal kändes som kvalitet men ska ta och kolla in insidan. Har även jag funderat på 735L men det finns inte heller någon återförsäljare av det i göteborgs området annars hade jag varit intresserad av det. Var det bara värmaren det föll på eller va det fler faktorer?
Kul att ni fått bestämt er, hoppas ni blir nöjda :)

Utloggad Annelie-

SV: nordicspa
« Svar #7 skrivet: september 21, 2015, 22:44:03:03 »
Anledningen till att vi valde Artesian framför Sundance Peyton var dels värmaren, dels hur badet drivs. Artesian är  ett 3 fas bad m 3 pumpar . Då kan värmaren jobba trots att jetsen är i gång men som jag förstod säljaren funkar det på Peyton också men med en annan lösning. Sundance är 2 fas. Tyckte att det var många bra platser i Artesian , 3 sköna hörnsäten en liggdel  och en enklare sittplats. Till sist skiljde det några tusenlappar i pris också. Artesian 68.900 kr mot 74.900 på Sundance. På Artesian ingår också kemikalier samt att de kommer med badet till oss 18 mil fr Stockhom och installerar det kostnadsfritt.   Så sådana små detaljer avgjorde det hela men skulle absolut kunna tänka mig Sundance badet med! Är ju alltid bra att ha återförsäljaren nära till hands men där vi bor finns bara Folkpool och där hittade vi inget bad vi gillade. Så du kanske ska satsa på Sundance Peyton du istället!? O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag