Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
eps-mattan som vi monterade tror jag orsakat rätt mycket skrynklor på poolväggarna.När ungarna hänger på poolkanten och "trampar vatten" mot poolduken så får man en "kaveleffekt" som gör att linern skuffas nedåt, till sist bildas veck som kan bli rätt stora - idag har vi nog på värsta ställena "läppar" av liner som hänger ut 15 mm.Jag har funderat mycket på hur jag skulle göra om jag skulle byta liner, köra utan, hellimma, eller välja ett underlag som var mindre flexibelt. Det där kan man testa genom att lägga en bit liner på ett liggunderlag och "simulera" den typ av skjuvning som uppstår när barn trampar mot poolväggen, jämför det sedan med att lägga linern direkt mot en slät yta som inte är mjuk...OBS, vi har rostfria poolväggar, så eps behövs inte för att skydda linern mot underlaget.
Är det någon som har erfarenhet av plats svetsad liner har fått för mig att det blir bättre än en färdig svetsad liner. Vad är kostnaden för en sådan till en 7*3,5 pool ca (med gavel trapp). Har fått pris på va 30,000k för en färdig svetsad å tycker det låter mycket