CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips vid fyllning av sandfilter  (läst 2637 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thermojito

Tips vid fyllning av sandfilter
« skrivet: juli 27, 2015, 23:47:30:30 »
Om ni planerar att fylla ert sandfilter för första gången så har jag ett hett tips:

-Titta in i filtret INNAN ni börjar fylla sand. (Använd mobilkamera med blixt om det är mörkt och svårt att se...)

Jag var ivrig att få igång vår pool men fick ett infall och tog mig tiden att göra just detta...som ni ser på bilden hade två av "sugrören" lossnat helt (och de andra var inte ordentligt iskruvade i det lodräta röret.

Om jag inte hade sett detta och skruvat fast alla "sugrören" så hade det garanterat sprutat sand i utloppen vilket jag läst att flera andra haft problem med. Det behöver såklart INTE vara detta som är orsaken för alla, men för mig var det nära att det gick snett....

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Tips vid fyllning av sandfilter
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2015, 09:46:33:33 »
Ja ibland har man tur (eller kallas det tänka efter före)  ;D Mobilkameran är helt suverän när det är svårt att se t ex vid bilmek.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad ByggaNytt

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 543
  • Total likes: 103
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
SV: Tips vid fyllning av sandfilter
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2015, 16:38:02:02 »
Mobilkameran är helt suverän när det är svårt att se t ex vid bilmek.  O0

Eller när texten är pytteliten, bara att fota och förstora upp  O0
4,5*6,75 Thermopool, gjuten hörntrappa & svetsad liner (Alkorplan3000 Persia Black).
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas & sandfilter Pahlens 525.
Värme: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster & UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

SPA: Caldera Niagara med FreshWater Salt System.

https://familjenlindstrom.se/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag