Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Känner mig lite trög nu, men vad är det ni jämnade av?Å hur mycket puts la ni på? Och hur?
Halloj.Vi håller oxå på med en Tjälldéns, men jag tycker att deras byggbeskrivning lämnar lite väl mycket plats för improvisering. Varken jag eller sambo har gjort något liknande förut så detta forum är ju till stor hjälp för att få poolen så rätt det bara går. Nästa pärs är då att spackla väggar och trappa. Och hur detta ska göras å till vilken kostnad..
Jag spacklade skarvarna med Combimix Betongspackel (Bauhaus), i trappan blev det Bemix Betongspackel (ByggOle) av den enkla anledningen att det ligger närmare och Combimix. Var dessutom lite billigare.Tyckte båda var hyfsat enkla att jobba med (har aldrig spacklat annat än tapetskarvar tidigare) men det tog en stund att hitta en lagom konsistens – jag tyckte det var lättare att få det jämnt när det var lite rinnigare. Det första 5-10 skarvarna behövdes slipas ganska mycket ... de sista 5-10 knappt alls :-) Trappan helspacklade jag för att få det så jämnt som möjligt. Det var lite skillnader i blocken + att plattan inte är 100% rak just där. Efter tips här på forumet tog jag loss alla stålhörnen och möblerade (har 3x1m + 1x0,5m)om dem så att de täckte över alla skarvarna mellan blocken, sen spacklade jag fast dem.
Spacklade du bara skarvarna eller körde du hela väggarna? Och använde du vanlig spackelspade?