Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Rostfria skruvar  (lst 3076 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad knauer

Rostfria skruvar
« skrivet: juli 17, 2015, 18:17:05:05 »
Vad sger panelen om vilken kvalitet p rostfria skruvar som gller
vid poolmilj. r det syrafast skruv (A4) som glller eller r det OK
med rostfri skruv av kvalitet A2 fr att fsta sarglist etc?

Utloggad fredsan

SV: Rostfria skruvar
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2015, 19:23:00:00 »
Antar att A4 r det som gller men det r svrt att hitta i affren

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: juli 17, 2015, 19:43:25:25 »
Ja, A4 r det som gller.

http://www.sifvert-skruv.se/ har men en lokal vlsorterad jrnhandel borde ocks ha.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad knauer

« Svar #3 skrivet: juli 17, 2015, 21:46:09:09 »
Tack fr input. Som sagt klent utbud av syrafast skruv i den vanliga byggvaruhandeln.  Hittade detta p ntet med hyfsade priser: http://rostfribult.se/

Utloggad Willson

« Svar #4 skrivet: juli 18, 2015, 10:05:28:28 »
Biltema har gott om A4 skruv som fungerar perfekt....

Utloggad knauer

« Svar #5 skrivet: juli 18, 2015, 14:59:15:15 »
Stmmer bra det! O0 Kpte faktiskt 200st av dessa idag.
Dock har jag gtt bet p att hitta syrafast sjlvskruvande pltskruv (20-30mm lnga), men fr lsa det nsta vecka.

Utloggad nyborjare

« Svar #6 skrivet: juli 18, 2015, 16:56:12:12 »
Nr vi hade bt, testa jag att kpa biltemas "rostfria" skruvar  >:D ;D ;D ;D ;D lika roligt som ett norgeskmt.
Kanske saltvatten gr hrdare t skruvar men haft kollega som haft sin bt i insj, dr hnde samma sak.
Lgg p ngra kronor och kp hos en riktig jrnhandel i stllet !!!

Utloggad knauer

« Svar #7 skrivet: juli 18, 2015, 17:21:58:58 »
Lste detta p ett btforum (http://forum.hamnen.se/forum/b%C3%A5tlivet/projekt-p%C3%A5-b%C3%A5ten/17070-vilka-sorts-skruvar):
"Jag kper i stort sett all A4 bult och skruv till bten p Biltema, bde till under och ver vattenlinjen. Jag har d aldrig sett att dessa rostat. Lste fr vrigt ett inlgg p detta forum fr en tid sedan frn ngon lngseglare som varit ute i 5 r. Lngseglaren meddelade att just bultarna frn Biltema klarat sig bst frn rostangrepp."

Jag skulle inte bli frvnad om "fina jrnhandeln" sljer syrafasta skruvar importerade frn Kina. ;) Hursomhelst, dessa skruvar ska fsta en pltlist p betongkrnbalken. De kommer
att utsttas fr den fukt som finns i betongen, och p den exponeraade skruvskallen duttar jag dit lite silikon. Framtiden fr utvisa om jag varit dumsnl.

Utloggad nyborjare

« Svar #8 skrivet: juli 18, 2015, 18:49:56:56 »
Jag behver inte lsa p forum , d det rcker med den egna erfarenheten jag har av deras skruv, kanske r det s att det lga priset anger kvalitetsskillnader, att det kan skilja mellan inkpen och mellan frpackningar d man hela tiden letar nya leverantrer och byter s snart man hittar ngon som r promille billigare.
Letar man p forum kan man ven hitta t ex detta inlgg

"Knapen p bilden kpte jag p Biltema - den skulle ju bara hlla ankaret p plats. Jag seglade till Medelhavet och tillbaks och efter 3 r sg den ut shr. Frutom gravrosten gick den tvrt av nr jag rkade kliva p den.

Jag kper grna oljor, vtskor, fendrar och mycket annat p Biltema. Men inte sdant som btens eller min skerhet hnger p."

Sen r det ju s att handlar man i en rejl butik och du kommer tillbaka med ett klagoml p en rostfri skruv, d fr du support och man tar dig serist.... prova det p Biltema  :'(

Utloggad knauer

« Svar #9 skrivet: juli 19, 2015, 11:47:59:59 »
Syrafast stl A4 (tysk beteckning) motsvarar rostfritt 316 i ASTM-beteckning vilket motsvarar SIS (Sverige) 2343. Legeringen bestr av 62% stl, 24 % krom, 12 % nickel och 2 % molybden. Denna typ av rostfritt stl r den vanligaste typen som framstlls i vrldens stlbruk. Huruvida SIS 2343 kan motst havsmilj lter jag vara osagt, dock kommer inte mina skruvar att utsttas fr vsterhavets milj. Pris r inte alltid korrelerat till kvalitet. Jag misstnker att Biltema kan pressa priset med stora inkpsvolymer. Jag har inga som helst problem att betala ett hgre pris fr en produkt som har en hgre kvalietet  (i detta fallet bttre korrosionsbestndighet). Men faktum kvarstr, hur kan jag som konsument veta att skruv frn en jrnhandel med samma kvalitetsbeteckning (SIS2343) har en bttre korrosionsbestndighet jmfrt med Biltemas skruv med identisk beteckning? r det priset (som fr vrigt r 3ggr hgre fr samma skruv hos jrnhandeln) som garanterar detta? Jag tor inte det. Till sist skulle det vara intressant att f reda p vilken typ av rostfri skruv du kpte p Biltema (jag frutstter att det r skruv med beteckningen syrafast A4 kvalitet) samt hur mnga r sedan detta var.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!