Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men jag förstår inte och bilderna (som brukar säga mer än 1000 ord) är inte tillräckligt tydliga. Det syns inte, men är inte Thermoblocken "fyrkantiga" och sedan har man lagt in en trappa av frigolit innanför. I så fall är det ju bara trappan som ska fixas, jag tror (utan att veta) att själva stommen är OK. Den ska tåla marktryck utan problem, det var därför jag byggde en sån. I så fall behövs ingen schaktning.
Ångrar att jag inte kollade upp Kustens Pool bättre innan vi anlitade dem.Var tvungen att häva kontraktet nu under sommaren då de aldrig dök upp för att slutföra. Hoppas innerligt att det inte är något fel med själva poolen nu, men känslan är att även om det drog ut på tiden något oerhört så är det ändå OK gjort.Mitt stora problem nu är väl att jag förskottsbetalade för en pooltäckning som jag väl aldrig kommer se röken av.Tips på hur man går vidare med en sån sak. Johan svarar ju inte direkt i telefon eller på mail.
Nu är jag ingen fan av att hänga ut företag, eller personer... Det kan väldigt lätt bli fel... Viktigt i sådana här fall är ju att kolla vilket företag man har avtal med, vilket företag som ställer ut fakturor etc. Nu skriver somliga här om Kustens "Hit och Dit" AB. Och ibland inte ens ett "AB". Organisationsnummer är av vikt...En enkel sökning, visar att det finns en "Johan" som är/varit befattningshavare i ett antal "Kustens" bolag. Ett bolag "Kustens Teknik AB", säger sig, i sin verksamhetsbeskrivning, syssla med "försäljning, byggnation, installation av pool.. " och den sedvanliga "därmed förenlig verksamhet". Det bolaget verkar inte ha inledd någon konkurs (men bäst är väl att ta kontakt med KFM).Sen finns det ett bolag som heter "KS Montage i Halland AB", där samme "Johan" sitter som bolagsman. Det bolaget har inlett konkurs 2018-08-28. (som någon innan möjligen påpekade).Ett tips är att ta kontakt med Kron-kalle-myndigheten (KFM). Där kan man, möjligen, bevaka en konkursförvaltning. Men, finns det inget att hämta så finns det inget att hämta... Och oftast är det lite att hämta när det handlar om folk som sätter "dålig affärsverksamhet i system"...
Poolstommen och betongplatta är inte i våg och inte dränerad. Vi hade totalentreprenad. Trallen som omger är utöver 310 000 kr så den måste ju avlägsnas och allt ska schaktas. Sedan dränering och pump. Om detta går för grävaren grävde för djupt så vi har extra frigolit under betongplattan också. Det är en sorglig röra och vi är där vi är. Det värsta är att han gör om detta hela tiden. Över hela Sverige.