Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rostfritt stål?Nog snarare någon form av behandlig av vanligt blötjärn,och en stomme i järn är kylande,så det ska man undvika.Fullskummat?Ta en bild på det ,fullskummat ska vara enda ut till kabinett sidorna och förseglad med en fukthämmande plast.En cirk av bra kvalite = 3500 ca ,sen har du "bara resten" limkopplingar,det är där det skiljer mkt som man inte ser med blotta ögat.Och som jag sagt tidigare,räkna baklänges och se vad det blir kvar på ett "billigt" spabad.
Rotorp:Jag "hatar" inte kina span ,men ,jag hatar sådana som säljer dom som kvalitets spa bad och tar betalt därefter.Tex Bauhaus,där säljarna står och säger att det är dansktillverkade bad av amerikanska komponenter .För mig är det ofattbart att en sådan stor kedja kan stå och blåljuga.Jag köper in alla trasiga spabad,tom kina span ,MEN,när dom säljs så informerar jag att det är kina spa med sämre kvalite,och sätter priset därefter.Som sagt ,alla får köpa det dom vill ,men att man går på alla dessa kampanjer är över mitt förstånd.Vem kan tro att man sänker ett bad från 129.000 till 59.000 på tex en mässa??Eller att en säljare i en butik kan pruta ner badet 40% själv och få kunden att tro att han gjort en "kanonaffär"
Det är inte bara cirkpumpen,det är i princip hela spabadet,lock,jets,slangar,kopplingar,elbox,massage pumpar,kabinett,stomme,acryl,glasfiber,isolering mm som skiljerOch ett amerikanskt bad med två liggplatser kostar inte riktigt 140kDu kan få ett för runt 100.000Så, svaret på din fråga är :Nej,badet är inte värt 69.900 ,det är ingen bra affär ,det är ingen bra deal , det är inte ett kanon klipp.Det borde kosta 45000:-
Ok...då benar vi ut detta:"Stomme: Rostfritt stål, dåligt enligt dig, men används även av en hel del amerikanska tillverkare. Är dessa också dåliga? " Ja ,om dom inte är syrafasta,Svenska badrumsinredningar har inte rostfritt,syrafast i dom baden jag har lagat."Glasfiber: Hel glasfiberbotten, borde rimligtvis inte skilja så mycket."Glasfiber kan skilja mkt.... Tjockleken på glasfibern också."Lock: 5 tum, betydligt tjockare än vad många amerikanska tillverkare skickar med."Det kan vara 50 cm tjockt...men det behövs inte om du har rätt u-värde."Kabinett: Komposit, perfekt för mig som ska bygga in det."Som tappar färg efter några år...."Isolering: Ser i alla fall bra ut under skalet, skum ända ut."Kan så vara,men inte R-30 skum som det ska vara.Det finns en anledning till att dom inte kör med öppna kabinett sidor på mässor ,dom skyller på det ena och det andra varför dom inte har öppna sidor som dom seriösa säljarna har..."Massagepumpar: inte så viktigt, kommer inte användas jättemycket ändå."Kanske inte ,men läcker gör dom iallfall efter några år...Men....vi lever i ett ,nästan,fritt land , så köp du deras kina bad och gör som många andra ,upptäck att du blivit blåst efter ett par år när saker börjar krångla och håll då tyst för att du skäms.
Jag måste bara säga att jag stod och jobbade intill Svenska Badrumsinredningars mäss monter i 9 dagar i Augusti, och jag har personligen aldrig någonsin i hela mitt liv hört så mycket ljug och skitsnack om allt och alla andra fabrikat på marknaden som deras säljare stod och orerade ut.Så att tro på vad deras säljare säker om när vad och hur deras bad är tillverkade, ger jag inte fem öre för.Man förvånas däremot att folk "går på" vad dom säger, finns det verkligen ingen som ens reagerar på alla knäppa uttalanden?Nä gör ditt jobb som konsument, ta reda på vilken fabrik baden tillverkas, sök information utanför Återförsäljarens svär och gå in på utländska forum och titta på tillverkande fabrikers hemsida m.m.En seriös och respektabel tillverkare har givetvis en riktig hemsida med all viktig information som du behöver, finns inte detta så ska du givetvis välja en annan produkt, för det finns väldigt många lycksökare i denna branschen, både i Sverige och i Kina.Det är relativt mycket pengar som du ska lägga ut på en produkt som ska ge dig en skön och njutningsbar fritid, så det är väl värt att lägga ner lite extra tid på förarbetet.Eller