Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag var helt inställd på att köpa ett Viskan eller Artesian spa från början, men som tur var så fanns dom samtidigt på en mässa och efter jag jämfört på riktigt, så blev det ett Vancouver istället. Det som avgjorde var att det är helsvetsad Aluminiumställning som badet är byggt på. Dom andra har trä!!! Känns ju sådär med vårt klimat .
Jag tror faktiskt ha sa att det var dom som styrde specen för tillverkningen av baden. Jag tolkade det som det var deras egen tillverkning. Köpte till en wifi-modul till mitt. Smidig anslutning med en snabbkontakt. Ja, när jag kollade på Vancouver hade dom sin sida lös och visade. Viskan och artesian säljaren fick plocka bort och visa. Jag såg att det var trä och då tackade jag för mig och beställde Vancouver. Känner att det inte finns något som motiverar det dubbla priset hos dom andra. 20 000:- kan jag acceptera.
Kul att du är nöjd. Men du har nog blivit lite förd bakom ljuset. De har INTE egen fabrik i Kina. De har tidigare köpt av två kinesiska leverantörer och tror de gör det även idag. Det är lite synd att de inte kan vara ärliga i det de säger,vilket jag tror är det som de flesta stör sig på med SBI. De har ingen anl att ljuga. För det priset är det ett ok bad som har problem o fördelar likt alla andra.Att de sitter enklare kina jets, slangar o packningar etc är ju en självklarhet för de som vet något om spabad, men det är heller inget fel i det - de kan och bör stå för det. De har ju ett varumärke att tänka på och öppenhet och transparens uppskattas ju av de flesta kunder och jag tror inte att de skulle tappa någon direkt försäljning på detta.Sen behöver dock hela branschen en revision av bla elsäkerhetsverket då mycket mycket få verkligen uppfyller kraven för CE godkännande.
Jag vet en hel del ang CE märkning likväl som delen i denna rörande EMC testet. För din vetskap så uppfyller bla Balboa inte detta på vissa av sina produkter. Dels är vissa endast IPX4 klassade och standarden säger min IPX5Sen har de vissa kontrollpaneler som inte klarar EMC testet. Varför? Jo, de är godkända i USA där de inte har samma regler som finns i EU. De amerikanska tillv känner inte till detta eller struntar i detta och exporterar baden. Samma komponenter sitter i många av de Kinesiska baden.Samma sak gäller pumpar. Ex har Gecko en cirk pump som avser EU marknaden och en som de säljer i USA/Kina. Samma prestanda men olika ”skyddshöljen”.Vid CE godkännande så skall produkten klassas och efter det skall vissa standarder uppfyllas. Är det el involverat så brukar oftast Lågspänningsdirektivet vara ett av dessa (dvs under 1000volt). Detta primärt för konsumentens skull men även för omgivningen utanför.