CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja  (läst 7345 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Hakvik

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #10 skrivet: augusti 05, 2014, 14:33:48:48 »
BLÄÄÄ! köpte min Intexpool från Italien 20 min före jag läste ditt meddelandet, poolen kostade 12.000:- med frakt, borde ha kollat den här sidan först innan jag slog till och betalade 3.000:- kr mer. För övrigt tror jag att italienarna har det största utbudet av Intexpooler i Europa. Sökte på ebay.de (tyska siten) och uppgav EU som sökområde. I och för sig kanske det inte vart så fel i alla fall, jag fick tag på en "grå" 730 ultra pool istället för den blå.

Hej,

Ja det var ju typiskt, men om du köpte den precis så har de kanske inte ens packat den för transport så att du kan annulera köpet om du vill?
Kontakta dem asap, Jag har förövrigt mycket goda erfarenheter av att handla via Ebay, har handlat mycket därifrån. Allt har fungerat bra och blivit levererat i tid utom en sak i förra veckan faktiskt. Jag öppnade ett "case" via Ebay att varan inte kommit och att jag ville ha pengarna tillbaka och efter ca 2 timmar hade jag fått pengarna, otroligt smidigt :-)

Hör av dig om det löser sig.

MVH
Håkan

Poolgiganten

Utloggad ddt

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #11 skrivet: augusti 08, 2014, 15:42:48:48 »
Jag är nog ganska nöjd med mitt köp ändå, jag fick en ultra frame pool med sandfilter och den vanliga svenska stickkontakten. Jag föredrar den grå färgen framför den blå och den grå ska också vara hållbarare. Men tack för ditt förslag ändå. Har sett att min pool har kommit till Milano nu, (är köpt från södra Italien). :)

Funderar på hur många runda 732 som egentligen finns i Sverige?

Utloggad ddt

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #12 skrivet: augusti 25, 2014, 12:29:56:56 »
Det var åt helvete... Poolen jag fick från www.inferamenta.it Italien via e-bay var en blå pool med pappersfilter, på bilden som visades på e-bay var den en grå Ultra Frame pool med sandfilter. Jag hade speciellt försäkrat mig hos återförsäljaren att det ingick ett sandfilter. Alltså fick jag fel pool med fel filter. OK tänkte jag jag anmäler detta som ett "case" till e-bay och returnerar eller får prisavdrag. Vad som har hänt är att e-bay påstår att jag själv har lgat ned ärendet "closed the case", vilket jag absolut inte har gjort och PayPal kan inte hantera ärendet eftersom jag har anmält detta som ett case på e-bay. Slutsats jag är blåst och varning för e-bay, någon har avslutat ärendet utan att jag har blivit tillfrågad. Jag har påpekat för e-bay att företaget fortfarande försöker sälja samma grå ultra frame pool med sandfilter till andra, e-bay har inte gjort något åt annonseringen. Det finns för övrigt inte heller några runda Ultra frame pooler in den storleken heller 24" - 732 cm.

http://www.ebay.it/itm/613618L-piscina-frame-intex-732x132-cm-circolare-tonda-rotonda-con-telaio-/360685540233?ssPageName=ADME:X:RTQ:IT:1123

Mitt brev till Inferramenta:
Dear inferramenta.italia,

I have not closed the case and I am not satisfied with the goods that you sent. I asked for a price reduction of 400 €. I hope we can resolve this as soon as possible. We both find ourselves in the EU, which means that EU laws apply even over e-bay.

Svar från Inferramenta:
Dear tidigare,

Sorry  can't help you, because you closed the case.
Best regard
Marco


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag