CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: GJ värmepump - inställning av temperatur  (läst 2090 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Laban

GJ värmepump - inställning av temperatur
« skrivet: juni 29, 2014, 13:05:28:28 »
Hej

Jag gör ett tappert försök att ställa in temperaturen på min GJ poolvärmepump (vertikal, rostfri). Enligt manualen ska man ställa in enheten i standby, klockan visas. Sedan ska man välja rätt inställning med piltangenterna, jag väljer då 1 som då blinkar samtidigt som temperaturen visas, dvs, displayen visar 1 27 och båda enheterna blinkar. Sedan ska man trycka in Mode samt ON/OFF samtidigt under några sekunder, då ska man sedan kunna ställa in temperaturen. Men det enda som händer då är att den byter läge, dvs, slås på.

Någon som har varit med om detta ?

Verkar som att Mode knappen inte fungerar, inget verkar i alla fall hända då jag trycker in bara den knappen. Men det kanske det inte ska göra heller. Alternativt gör jag något fel, inte direkt ovanligt..

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: GJ värmepump - inställning av temperatur
« Svar #1 skrivet: juni 29, 2014, 13:39:39:39 »
Nej, jag har inte haft något problem med det.

Observera att i manualen står ordagrant:
”Håll inne MODE samtidigt som du trycker på ON/OFF.”

Det betyder att du först trycker på MODE och håller den kvar intryckt och sedan trycker på ON/OFF. Jag tolkar det du skriver som att du inte gör riktigt så.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Laban

SV: GJ värmepump - inställning av temperatur
« Svar #2 skrivet: juni 29, 2014, 14:01:23:23 »
Jag hade provat med det, fungerade inte. Men nu testade jag igen, fungerade inte, testade några gånger till, och voila. Mitt i allt fungerade det. Vet inte om det är mode knappen som är lite trög/känslig på hur hårt man trycker eller om det är jag som är inkompetent. Men nu är i alla fall problemet löst.

Tack för hjälpen

Utloggad TommyC

SV: GJ värmepump - inställning av temperatur
« Svar #3 skrivet: juni 29, 2014, 14:03:35:35 »
Den där typen av tryckknappar har sin största fördel i att de är billiga. Funktionen och känslan är inte på topp.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad jonas h

SV: GJ värmepump - inställning av temperatur
« Svar #4 skrivet: oktober 08, 2014, 22:46:02:02 »
Kan bara hålla med, det är inte så lätt att ändra temp, lite väl krångligt.
Vi är dock jätte nöjda med vp som värmer mycket bra och billigt. <sol>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag