Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Klicka för pris Prisvärda pooler! Bäst online casino i Sverige

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - gosta

Sidor: [1] 2
1
Markpooler. / SV: Spa & Bads pooler
« skrivet: december 18, 2013, 21:22:50:50  »
Jag är en som råkat köpa deras pooler och råkat illa ut. Har skrivit om eländet i detta forum. Min gardenpool höll i ca 1,5 år sedan uppstod böldpest. Fick ingen hjälp med utbytet utan blev enbart erbjuden en ny pool. Den lilla delen då utbytet kan bli dyrt av en sådan här pool. De är bra att ha och göra med till du behöver hjälp sedan håller de sig undan och vägrar sammarbeta. Jag känner flera som råkat ut för samma, se upp! Jag fick gå till ARN och först då kontaktade en advokat mej för att göra upp, men det blev en dyr och tråkig affär för hela min familj. Vet även de de som stämt dem civilrättsligt för att få ersättning. Hade valt en annan leverantör som ger en skriftlig garanti om hjälp med utbytet.

2
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: maj 16, 2012, 22:00:44:44  »
Det verkar ju lite märkligt att man väljer att inte lösa kundens problem eftersom kunden har klagat så pass mycket att han lagt ut problemen på ett Forum. Men nu vet vi vad det heter och att de inte kommer att lösa våra problem, speciellt inte om man försöker förhandla till en lösning eller lägger ut det på ett forum. Väldigt märkligt agerande... När du skrev att de skulle lösa problemet så tänkte man att de inte var så farliga men det var alltså fel.
Vi funderade ett tag på varför man gjorde som man gjort på xxxz och xxxx, men efter att ha varit i kontakt med flera kunder som råkat än värre ut än vi så kan man lättare förstå att skadestånd på miljonbelopp inte är något man klarar att hantera, säljer man skräp och lurar sina kunder medvetet får man problem i slutändan oavsett hur man gör och då är det enklare att ta risken än att tvingas hjälpa alla kunder som man ställt till det för. Svensken överlag varken kan eller verkar bry sig särskilt  om sina rättigheter gentemot oseriösa företagare. Vi är övertygade om att det finns många som valt alternativet att lägga liner i sin glasfiberpool istf att hävda sin rätt mot detta oseriösa företag. Det är pga detta sätt att lösa andras problem som detta företag kunnat fortsätta sin oseriösa verksamhet.
Hälsningar från Gösta

3
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: april 12, 2012, 20:18:14:14  »
Katastrofen( ja en liten åtminstone) har inträffat efter att vi köpte en glasfiberpool från **** i **** för ca tre år sedan. I samband med köpet frågade vi speciellt om de hade haft problem med blåsor i den s,k gelcoaten. Fick ett klart svar att det hade de inte haft. Trodde på säljaren(tyvärr) och vi lade ner en massa jobb och pengar på vår nya pool. Det gick knappt ett år innan vi började se något som såg ut som blåsor. Vi tog genast kontakt med säljaren som inte verkade bry sig. Nu efter ett stort antal samtal, tjat och även email så har man dömt ut poolen, poolen är numera full av sprickande blåsor och pumpen har tagit skada av dessa. Man erbjuder oss en ny pool och vill att vi skall välja en uppgraderad dyrare variant, antagligen så att vi skall betala för deras skräp en gång till. Vi skall själv ta bort den gamla och sätta dit den nya, ett projekt som enligt säljaren ***** inte ska vara så jobbigt. Lät som ett skämt när han beskrev hur man bara skulle kunna gräva upp några små hål intill poolen för att kunna installera den nya poolen. E de någon mer som råkat ut för samma problem så tar vi tacksamt emot tips hur vi skall hantera det hela. Vi funderar på att fylla igen hålet, sälja pooltaket och stämma ***** för pengarna, eller vad tycker ni? :'( >:( >:D / Gösta

Vill ni veta företaget så ta det via Pm
Fia

Har nu kommit till slutet på denna mycket sorgliga historia. Först efter att ha dragit denna handlare till Allmänna reklamationsnämnden började man vilja diskutera en lösning, hade först tänkt dra det civilrättsligt, men då företaget var ett aktiebolag och då jag vet att det finns ett flertal drabbade så valde vi att få ett snabbt avslut på eländet. Ja om nu 1½-2 års ignorans från säljaren kan anses som ett snabbt avslut. Har fått tillbaka pengarna vi gav för poolen och står nu med ett tomt hål och inser att vi orkar inte ge oss in i denna djungel av oseriösa handlare igen för att inte på nytt drabbas av detta elände. Jag hoppas att ingen annan ska behöva drabbas av denna handlare och lämnar gärna ut namnet på denne om ni kontaktar oss.
 Har på vår resa träffat på ett flertal som drabbats av vår säljares oseriösa och likgilltiga inställning till sina kunder och de problem han orsakat dem.
Tack för ordet, må väl och undvik oseriösa säljare !

4
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: januari 15, 2012, 23:16:08:08  »
När det gäller reparationer i gelcoaten så är det inte så speciellt svårt att få bra, jag vill nog säga att har rätt person gjort det så är det omöjligt att se.
Man slipar ner till glasfibern, men endast där man har problemet och inte med en stor slipmaskin (naturligtvis beroende på skadan storlek) , ofta räcker det med en mindre typ: Dremmel. Man slipar med fint sandpapper en bit ut på gelcoaten runt om. Sen tar man gelcoat av exakt samma färg och lägger på med en liten råge. När detta torkat så börjar man med att slipa bort rågen lite försiktigt, följt av puts med fint sandpapper, avslutat med 1600 papper. När detta är klart så tar man fram en polermaskin och använder polerpasta som man polerar med ordentligt och avslutningsvis med lammullstrissa.

Så om du nu har en pool som har en matt yta så kan du enkelt åtgärda det på samma sätt som om det var en bil. Polermaskin, rubbing, avslutat med en lammullstrissa så är du av med dessa problem.
Vill du så kan jag svänga förbi någon gång och kolla, jag är ofta ute och rör mig i Sverige.

mvh Henry
I detta fallet finns skadorna över hela poolen så man måste ta hela poolen. Har varit i kontakt med en expert som beskriver en mer omfattande reparation för att kunna garantera kvaliten på arbetet. Fantastiskt med tanke på att säljaren nekade till att man hade dessa problem på sina pooler då den inköptes.

5
Markpooler. / SV: Hur mycket jobb att sköta en pool?
« skrivet: januari 14, 2012, 19:47:21:21  »
Hej

Står i startgroparna för att bygga pool!
(Ca 7*4m 1,5m djup är vad vi tittat på)

Skulle vilja höra från er som redan har pool hur mycket tid ni lägger på den regelbundna skötseln av poolen. Vattenkemin, dammsuga osv.
Antal timmar i snitt/v?

Vad är det man behöver göra och hur besvärligt är det?
Hur ofta är det ngt mer tekniskt som behöver göras med pumpen osv, funderar på hur mycket jag klara själv utan makens hjälp då det idag är jag som är drivande för poolen  ;)


Tack på förhand!

Ett rejält pooltak är nyckeln till ett mycket enklare poolliv. Förutom att det färlänger badsäsongen så sparar det oerhört mycket tid när det gäller poolrengöring. Värt varje krona.

6
Markpooler. / SV: Mycket högt grundvatten - vilken pooltyp är bäst..?
« skrivet: januari 14, 2012, 19:17:48:48  »
Hej!

Vi kommer bygga nu, 8x4m, under våren och jag har försökt läsa på så mycket jag bara kan (det är ju en djungel).  Det som det lutar åt är 1)Murad leca eller thermopool med platssvetsad 1,5 mm liner  2) Glasfiberpool från någon av de kvalitativa leverenatörerana såsom Polyfaser. 

Jag bor i Skanör-Falsterbo där vi har mycket högt grundvatten (80-90 cm ner).  Givetvis är förarbeten A och 0 och vi kommer behöva grundvattensänka under någon veckas tid under själva byggnationen. Också viktigt med en bra dräneringsanordning.  Nu till dilemmat: En del poolbyggare hävdar bestämt att murad pool är det klart bästa vid de förhållandena jag har och säger att en glasfiberpool riskerar att spricka och att garantierna inte täcker sprickor pga rörelser i marken...Andra säger att glasfiber är klart bäst (förutsatt att du inte väljer någon skitvariant) för att en murad pool med liner riskerar att röra sig och linern släppa....!   Smått irriterande att det finns två så tydliga läger där man kritiserar på den andra metoden.   Synpunkter mottages tacksamt!

Tobias ???

Jag tror det viktigaste i ditt fall är att välja en pooleverantör som leverar och monterar en pool av kvalitet och sedan skriftligen ger dej garantier för att han står för de kostnader som kan uppkomma om poolen och hans montering inte håller den utlovade kvaliten. Det finns alltför många oseriösa företagare i branschen som inte förstår att de säljer en komplex produkt och som vid problem sedan försöker finna, en för dem billigaste möjliga lösning där man lägger över sitt ansvar på kunden.

7
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: januari 14, 2012, 19:03:10:10  »
Här finns lite information ang. böldpest.
http://www.epotex.se/page/140/151/15

Detta är vanligt bland tillverkare som spara in på materialet och använder billigare material som polyester istället för (nästan dubbelt så dyr) vinylester.
Men visst går det att gör vid men ARN tar nog hand om detta problemet till dig Gösta.
Tråkigt med oseriösa företag.

mvh Henry
Det går att göra vid s.k böldpest, tyvärr är det dyrt och svårt att få med en bra yta. Ytan blir vad vi erfarit matt och i och med detta svårare att hålla ren. A och O är att djupkolla säljaren riktigt ordentligt innan man köper sin pool.

8
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: oktober 02, 2011, 23:42:19:19  »
Vore det kanske ett alternativ att den som vill posta en varning för någor visst företag som bilaga måste bifoga utdrag ur svarta listan, meddelad dom eller liknande ? Men visst är det lite knepigt för bara att någon firma blivit anmälda till ARN eller ens dragna inför domstol säger ju ingenting. Har de däremot hamnat på svarta listan så har de dels blivit fällda av ARN och sedan vägrat att rätta sig efter utslaget, som ju juridiskt endast är en rekommendation. Då måste man väl anse det som klart att det rör sig om ett företag som man i vart fall bör vara väldigt försiktig med. Men man skall ju veta att det finns även stora aktörer som inte alls är konkurrsmässiga som ändå ligger på svarta listan, just för att de vägrar följa ARN. Flera flygbolag hör till den kategorin...
Det är min bestämda åsikt att företag som gång efter annan hamnar hos ARN är företag som man skall undvika. Självklart finns det tvister som beror på konsumenters allt för höga förväntningar, men det som är värt att känna till är att ARN inte tar upp ärenden som inte är väl underbyggda eller ligger helt fel i förhållande till konsumenträtten. Denna bedömning gör ARN innan man tar upp  ett ärende. Det är inga lycksökare som får prövat sina ärende hos ARN, utan det är kunder som drabbats av något slags felaktig behandling av en näringsidkare. Att vissa företag pga slumpen,otur mm dyker upp hos arn, titt som tätt, är inte realistiskt. Man hamnar där för att man tar sig rätten att sätta sina egna intressen att tjäna pengar framför kundens rättigheter./Gösta

9
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: september 30, 2011, 22:24:19:19  »
Svarta listan, eller recensioner av företag ser jag helt inte i detta forum, anledningen är enkel, jag litar helt enkelt inte på den typen av inlägg.
Dels görs de ofta av missnöjda kunder, som inte alltid är missnöjda för att de har rätt att vara missnöjda, utan för att de har fel förväntningar.
Dels görs de ofta av människor aktiva i branschen, för att "lyfta" sina egna produkter, eller för att smutskasta andras produkter, eller andra företag.
Dessutom ingår den typen av aktioner allt mer i företag/reklambyråers verktygslåda för att marknadsföra företag eller produkter.
Alltså recensioner/betyg eller varningar.

Jag hänvisar gärna missnöjda kunder till Eniro, Recta, Reco och vad allt de heter, sajterna som inbjuder till den typen av beskyllningar/bedömningar som inte kan källkontrolleras.
Håller helt med om att det är en svår balansgång att hantera, men förstår inte vad problemet är när det gäller företag som förekommer ofta hos ARN eller på Svarta listan, detta är ju klara indikationer på att saker och ting står mycket fel till. Ett forum som detta borde kunna ge råd om seriösa företag. Det är ju faktisk en del av den info som man tror sig kunna hitta på detta forum./ Gösta

10
Markpooler. / SV: Varning för glasfiberpool från ******
« skrivet: september 21, 2011, 21:31:25:25  »
Poolleverantören i detta fallet har troligtvis ingen vana från kunder som kräver sin fulla rätt och han inser tyvärr inte vilka svallvågor ett felaktigt agerande kan få då utvecklingen av internetforum såsom facebook, poolforum och liknade nätverk kan nå tiotusentals presumtiva kunder på mycket kort tid. Han verkar inte heller förstå att ett motsatt agerande skulle snabbt kunna ge massor av positiv kredit. Trist att saker och ting skall behöva gå så långt då det inte kostar säljaren några större pengar att lösa situationen på ett för alla fördelaktigt sätt. Har själv tidigare varit i samma sits både som säljare och köpare och mina erfarenheter säger mej att om man drar detta till sin spets så kan det bara gå på ett sätt, sen är det ju bara upp till säljaren själv om han vill hamna på "svarta listan" eller ej. Tiden lär utvisa vilket agerande som är rätt. /Gösta

Sidor: [1] 2
Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Klicka här för mer information!
Klicka här för mer information!
Besök vår hemsida för mer information
Klicka här för mer information!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Bäst online casino i Sverige