CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Avdelning för ris och ros?  (läst 3188 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Avdelning för ris och ros?
« Svar #10 skrivet: juli 21, 2017, 10:54:45:45 »
Ja, en sån skojare borde det varnas för.
Själv har jag svårt att förstå att folk köper dyra prylar utan att läsa på ordentligt först.  <hmm>

OT: Resebranchen är ju full av aktörer som är oseriösa och hårt prispressade. Förra veckan satt massor av folk fast i ett par dygn på diverse flygplatser och var helförbannade i nyhetssändningarna. På wikipedia kan man läsa följande: "Primera Air använder sig av äldre plan och de tekniska problemen dyker upp oftare. Detta för med sig förseningar. Primera Air har vägrat att betala ut ersättningar för förseningar trots att svensk domstol dömt till passagerarnas fördel." Det som hände var alltså förväntat men de flesta prioriterar alltid pris före kvalité.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Avdelning för ris och ros?
« Svar #11 skrivet: juli 21, 2017, 13:15:57:57 »
Oavsett förseningar, vill man sätta sig i ett sådant flygplan?

Har åkt med rök i kabinen en gång (Golden Air), det var inte jättekul och för den med viss flygrädsla måste det ha varit rena skräcken. Planet landades förstås direkt och möttes av alla arlandas brandbilar...
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Avdelning för ris och ros?
« Svar #12 skrivet: juli 21, 2017, 13:44:52:52 »
Nej, jag avstår numera helst helt från att flyga. Jag har tidigare flugit ganska mycket, främst tjänsteresor. Minns SAS Business Class från 80-talet då jag en period flög till London varje månad, jättebra service, gott om utrymme, trevlig personal och inga terrorister. Därefter har det bara gått utför.

Charter är såå dåligt i de flesta fall. Jag har inte flugit charter jättemånga gånger och aldrig upplevt några större förseningar. Åkte för länge sedan till Grekland med en Lookheed Tristart som var i slutet av sin livslängd. Plötsligt trillade en stor del av innertaket ner. Det var en panel som bara hade dekorativ funktion men det blev nästan panik. Flygvärdinnan sade bara jasså den igen och bankade dit panelen med några välriktade slag.

En av de mindre angenäma resorna var till SanFrancisco med Lufthansa på raden allra längst bak där det inte går att fälla ryggstödet. Flygtid nästan 12 timmar från Tyskland.

Egen pool slår alla charterresor på de flesta punkter. Det finns ingen pool på något turistställe som håller våra 30-32 grader. Det enda man kan sakna ibland är bra väder men den varma luften under pooltaket kompenserar en hel del dåligt väder. Man slipper magsjuka och skrikande ungar som pissar i poolen. Senaste (troligen sista) resan till Gran Canaria för tre år sedan blev vi båda magsjuka trots boende på ett av de bättre hotellen på ön. Hör många berättelser på jobbet om dåliga resor till Thailand. Hur f-n kan folk åka till en diktatur.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Plums

SV: Avdelning för ris och ros?
« Svar #13 skrivet: juli 21, 2017, 22:20:40:40 »
En vän jobbar i flygbranchen och enligt honom har ryan
Air en av de högsta säkerhetskraven på både flygplatser och plan och branchens bästa olycksstatistik. Varför? För att dåliga nyheter av det slaget är förödande för ett lågprisbolag, men SaS med en annan laddning i varumärket får passagerare i alla fall trots återkommande problem med plan.

Utloggad TommyC

SV: Avdelning för ris och ros?
« Svar #14 skrivet: juli 21, 2017, 23:01:11:11 »
Var och en får ju fatta sina egna beslut men "Brian Air" går bort alla gånger för mig.

http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/exclusive-safety-warning-as-budget-airlines-such-as-ryanair-cut-fuel-levels-for-flights-8749046.html

Sant eller inte har jag ingen aning om men mängden notiser av den typen är svår att blunda för.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag