CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PP-Pool - Vinter - Hjälp & tips efterlyses!  (läst 2140 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolägaren

PP-Pool - Vinter - Hjälp & tips efterlyses!
« skrivet: september 28, 2014, 14:06:01:01 »
En dröm skulle gå i uppfyllelse och men det blev inte riktigt så!
Vi köpte en PP-pool från Pooldream (Plastmontex AB i Upplandsväsby)
Det var struligt redan från början och ända till slutet. Leveranstider hölls inte och samtal och frågor besvarades inte. Det slutade med att pumpen gick sönder efter någon vecka och Peter som han heter lovade skicka ny som aldrig kom så vi fick köpa ny från annat håll. Taket som ingick i paketet vi beställt kom aldrig. Nu är vintern snart här och vi vet inte hur vi ska göra? Hur gör ni med era PP-pooler på vintern? Detta är en PP polypropen pool som är 3,5 x 7,  1,5 meter djup. Delvis nedgrävd med grus och stenmjöl som fyllnad runtomkring. Vi bor i Västernorrland och brukar ha rejäla vintrar. Hur ska vi göra? Tips mottages med stor tacksamhet! /Familjen med nybörjarotur
« Senast ändrad: september 28, 2014, 14:12:11:11 av Poolägaren »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: PP-Pool - Vinter - Hjälp & tips efterlyses!
« Svar #1 skrivet: oktober 02, 2014, 07:18:19:19 »
Tråkigt att ni råkade ut för skojare. Jag hoppas att ni inte har betalat för mer än vad de lyckades leverera.

Det finns några förespråkare för PP-pooler här. Någon av dom borde kunna ge råd men de kanske har gått i vinteride redan.

Om man ska tro på allt gott som skrivits om PP så borde de tåla att fyllas med snö. Glasfiberpool ska tåla det. Vår hembyggda glasfiberpool täcktes aldrig av förra ägaren och den mådde inte så bra av det men det kan man nog inte dra några generella slutsatser av.

Utan trovärdig information att er pool tål att stå öppen över vintern så skulle jag satsa på poolplåtar. Poolen är ju inte jättestor så plåtarna borde inte kosta en förmögenhet. Några har köpt från järngrossist eller motsvarande, det brukar bli mycket billigare än från poolbutik.

Gäller det bara täckning för en vinter så kanske det är värt besväret att bygga ett träregeltak och täcka med t ex korrugerad plast men plåten går nog att sälja när ni skaffar pooltak.
« Senast ändrad: oktober 02, 2014, 07:54:00:00 av TommyC »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: PP-Pool - Vinter - Hjälp & tips efterlyses!
« Svar #2 skrivet: oktober 02, 2014, 22:06:28:28 »
Så här gör jag med min på pp-pool. Och det har fungerat i flera år.
Du kan läsa i min byggtråd från sidan 13 och framåt. http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.120

//Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag