VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Första starten  (läst 1717 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deppa

Första starten
« skrivet: maj 20, 2011, 21:50:50:50 »
Har äntligen hunnit så långt på mitt poolbygge att det är dags att starta maskineriet. Pumpen ligger något över poolen och Max 20 meter från skimmern. Fyllt slangarna med trädgårdsslangen och satt filtret på backspolning. Har även fyllt pumpen men när jag startar kommer inget vatten till filtret. Har stoppat och startat och fyllt slangarna med vatten men när jag stoppar pumpen är det vatten kvar i filtret men inget vatten har pumpats vidare från pumpen. Upptäckte ett klapp i en koppling på sugsidan ca 40-50 cm före pumpen. Kan detta ställa till det så mycket, borde inte lite pumpas vidare? Pumpen snurrar och rätt håll och jag har kollat allt jag känner till.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Första starten
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2011, 22:40:47:47 »
Hej o välkommen :)

Har du tätt på sugsidan så skall det fungera. Jag har min pump ovanför poolen o fyller alltid på vatten via skimmern tills det fylls på i filterkorgen. DÅ vet jag att jag inte har något luft i slangarna.

Tror du har problem med luftläckage på sugsidan. Kolla igenom alla kopplingar igen o prova igen.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad deppa

SV: Första starten
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2011, 18:09:08:08 »
Tack för svaret. Hittade ett liiiitet glapp i en koppling på sugsidan. När detta väl var tätat hoppade allt igång. Nu har jag hittat några läckor på regissören av pumpen men de synns vääldigt bra och är lätta att fixa.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag