CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa  (läst 15292 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vionne

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholms skärgård
  • Antal inlägg: 87
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« skrivet: maj 22, 2011, 11:03:36:36 »
Hej!
Jag håller (fortfarande) på och velar om vilken pooltrappa vi ska satsa på till rund 1,5 m djup pool. Jag har fått en del glada råd och det känns ganska säkert att det blir trappa istället för stege. Men: Trots att utbudet inte är så stort lyckas jag inte välja modell.

Weddingcake? Ganska dyr men ser himla nice ut. Kanske för stor för vår lilla pool?

Festiv? Funderar på den men ett tvivlel är, hur funkar det med vattnets cirkulation när man ställer i en sådan. Blir det stillastående bakom/under?

Eller kanske den här från JF? (SE bilden) Den verkar ju "luftigare" Men de skriver inget om vilken höjd den har när de beskriver den. Har någon en sådan och vet lite mått?
(Jovisst kan jag ringa dem men de svarar ju inte på helgen och jag är otålig  >:D   )

/Yvonne



« Senast ändrad: maj 22, 2011, 11:10:12:12 av vionne »
Så byggde vi vår runda 4m/1,5m pool:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6073.0

Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2011, 21:40:45:45 »
Jf svarade mig att den är till för max 1,32 i höjd i övrigt hade de inga mått på den. Var har du hittat de som du tittar på? Vi ska sälja vår stege och köpa trapp istället. Skulle helst vilja ha en hörntrapp.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2011, 23:01:29:29 »
Var har du hittat de som du tittar på? Vi ska sälja vår stege och köpa trapp istället. Skulle helst vilja ha en hörntrapp.
Hej! Poolmans kanske, är en annons emellanåt till höger :)
Roland
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2011, 08:30:44:44 »
Var har du hittat de som du tittar på? Vi ska sälja vår stege och köpa trapp istället. Skulle helst vilja ha en hörntrapp.
Hej! Poolmans kanske, är en annons emellanåt till höger :)
Roland

Tack  >ohno>
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2011, 09:30:17:17 »
När vi tittade hittade vi en del bra i Tyskland men frakten skulle ha blivit väldigt dyr men om man kan hämta eller ordna med frakt själv så skulle det ju gå...

Vi köpte en Weddingcake till slut som vi är nöjda med i vår pool-åtta på 3,5x5,5 meter och 1,5 m djup. Första trappsteget blir lite högt men våra sex-åringar klarar det numer. Tidigare backade de i första steget.

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad vionne

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholms skärgård
  • Antal inlägg: 87
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2011, 17:42:49:49 »
Ja den från JF verkar ju körd om de säger att den inte passar till djup över 1,32. Så det är nära att det blir en weddingake här - och den är ju också otvivelaktigt den snyggaste. Men maken är ändå starkt skeptisk till just nivåskillnaden på dryga 40 cm till första steget så han måste övertalas först. Men jag ska visa din rekommendation awasen så kanske han ger med sig  :)

Om jag var lite mer driven och inriktad på företagande skulle jag leta reda på liknande trappor men med mer passande höjd och börja importera själv för försäljning för det verkar ju som det borde kunna finnas en marknad även i lilla Sverige.
« Senast ändrad: maj 24, 2011, 06:55:13:13 av vionne »
Så byggde vi vår runda 4m/1,5m pool:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6073.0

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #6 skrivet: maj 23, 2011, 20:54:38:38 »
Igår trodde jag att jag hade hittat den trappan som jag ville ha, uppfyllde alla mina krav och mer därtill. Tyvärr så fick jag priset idag och då var det bara att tacka för mig och säga nej.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad vionne

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholms skärgård
  • Antal inlägg: 87
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #7 skrivet: maj 24, 2011, 06:53:06:06 »
Jag hittade också den trappan men på förfrågan till firman sa de att de inte sålde den längre. Har du lundberg hittat någon som faktiskt har den till försäljning?

Jag har för mig att jag läste ett gammalt pris på den, 7-8000 någonstans, och det hade väl ändå varit ok, den ser ganska gedigen ut. Men kanske att det skulle varit ett problem för mig att den är rak och vi har en liten rund pool.

Funderingarna fortsätter  :D
Så byggde vi vår runda 4m/1,5m pool:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6073.0

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Undran bl.a om höjd på fristående pooltrappa
« Svar #8 skrivet: maj 24, 2011, 10:03:25:25 »
Jag hittade också den trappan men på förfrågan till firman sa de att de inte sålde den längre. Har du lundberg hittat någon som faktiskt har den till försäljning?

Jag har för mig att jag läste ett gammalt pris på den, 7-8000 någonstans, och det hade väl ändå varit ok, den ser ganska gedigen ut. Men kanske att det skulle varit ett problem för mig att den är rak och vi har en liten rund pool.

Funderingarna fortsätter  :D

Okay den här såldes av en firma i Malmö och de hade den på lager, men de skulle ha 18.500:- plus moms vilket känns löjligt dyrt.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag