Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?  (läst 22199 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #10 skrivet: maj 13, 2008, 22:19:02:02 »
Hej

Har nu beställt Azuron från rubinpool -kommer i slutet av nästa vecka. Fick väll inte så mycket hjälp att välja här på forumet direkt... Det verkar inte vara så många som har denna pool men nu kan jag i alla fall komma med lite synpunkter om poolen!! , gropen är grävd! och väntar med spänning på poolen.

//Erik

Poolgiganten

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #11 skrivet: maj 27, 2008, 16:32:24:24 »
Hej

Nu har poolen kommit och bygget är igång så smått gropen är grävd men frågan är hur djupt jag ska lägga poolen då trallen ska anslutas mot en befintligt trädeck. Ska man lägga poolen så att trallen går ut över poolkanten eller ska man lägga poolen högre så man lägger trallen imot poolkanten så att poolväggen sticker upp en 5-10 mm istället - om ni förstår vad jag menar :)

förövrigt så tycker jag poolpaketet ser bra ut rejäla grejjer till pump och filter -poolväggen känns också väldigt stabil.

//Erik 

Utloggad evets32

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #12 skrivet: maj 27, 2008, 23:10:10:10 »
Jag har iofs inte samma pool som dig men jag la mitt trädäck i samma nivå som poolkanten. Ska sätta en sarg senare i sommar som jag fäster i däcket och låter gå ner ett par cm i poolen. Kan gratulera till köpet av poolen och att du valde just den firman kan jag bara säga bra saker om. Jag köpte min pool därifrån förra året och hade under byggtiden en hel del frågor som dom svarade på när jag än ringde. Riktigt bra service om man nu får säga så utan att göra för mycket reklam
Mitt bygge kan du se här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=1807.0
« Senast ändrad: maj 27, 2008, 23:15:54:54 av Fia »

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #13 skrivet: maj 28, 2008, 07:39:30:30 »
Ja frågan är om man måste kunna komma åt listen där linern är infäst, kan linern behöver  justeras i framtiden? -då är det ju lite surt om man måste skruva bort hela trallvirket - annars tror jag nog att jag lägger poolen strax under trallen och lägger ut trallen över kanten -då blir ju inte kanten känslig heller då man sitter på kanten eller häver sig upp ur poolen.

- vad tror ni?

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #14 skrivet: juni 09, 2008, 13:51:44:44 »
Hej,

Funderar också på en Azuro (4.60x1.22) från Nordiska Spa, är du nöjd med din?

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #15 skrivet: juni 10, 2008, 21:03:13:13 »
Hej

Jag har inte hunnit montera min ännu men jag tycker grejjerna ser helt OK ut - den ska förhoppningsvis monteras i helgen - stenmjöl ska inhandlas i morgon!

Utloggad Poolnovisen

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Frågan är om man någonsin kommer bli helt färdig
    • Visa profil
SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #16 skrivet: juni 12, 2008, 00:42:35:35 »
Citera
Ja frågan är om man måste kunna komma åt listen där linern är infäst, kan linern behöver  justeras i framtiden? -då är det ju lite surt om man måste skruva bort hela trallvirket - annars tror jag nog att jag lägger poolen strax under trallen och lägger ut trallen över kanten -då blir ju inte kanten känslig heller då man sitter på kanten eller häver sig upp ur poolen.

- vad tror ni?

Jag har behövt justera min liner (har i och för sig en primastarpool), fick då skruva väck trallen. Så som jag har skruvat trallen så räckte det med innersta lagret: här kommer en dålig bild som visar hur jag har gjort:
Primastarpool 4,6X1,05 Byggd sommaren 2006.

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #17 skrivet: juni 19, 2008, 22:48:58:58 »
Nu är Poolen monterad och fylld och doserade i Baqausil i eftermiddag - 350 meter trall är inhandlad så nu finns det jobb!!

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #18 skrivet: juli 11, 2008, 00:42:22:22 »
Vilken djungel.. har nu efter väldigt mycket ringande och surfande hittat ett bra <hmm> paket samt fått hyffsad koll på vilka prylar som ingår:

Pool Azuro 402 "DeLuxe" (4,60x1,22)
* 0,6mm "marmorerad" liner
* Sandfilter 50kg, Pump 0,45kW, filtersand
* poolstege (en ful galvad sak..)
* "häng" belysning
* solfolie
* anslutningspaket
* Poolvårdspaket (teleskopstång, pooldammsugare, håv, borste, automatisk klorfördelare, vattentest-utrustning, termometer)

Nackdelen är väl att de bara lämmnar 2års garanti på prylarna och att det inte ingår något överdrag, sen blir man lite konfunderad eftersom denna pool inte har några vertikalstöd alls, men jag har förstått att dessa i stort sett bara är till för att hålla sargen på plats <dontkn> och denna pool har ju en ganska smart flexibel plastlist i stället.

ecke: vill se lite bilder :angel:

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #19 skrivet: juli 13, 2008, 21:59:54:54 »
Har skruvat trall hela helgen (2500 st skruv) - så jag kommer att lägga ut bilder så snart allt är klart -lär bli klar denna vecka.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan