Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: JF eller Primastar  (läst 10483 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matbr107

JF eller Primastar
« skrivet: augusti 14, 2012, 09:14:37:37 »
Hej allihopa,

Ny på forumet så skulle jag vilja ha lite hjälp att med se skillnaderna mellan JF och Primastars pooler. Vad är fördelarna kontra nackdelarna? Jämför man dem rakt av så är Primastar lite djupare har lite tjockare liner. Har inte någon aning om skillnaderna på pumparna och sandfiltren?

Ska göra ett försök under början på nästa år att på en begränsad budget att bygga upp en ovanmarkpool i en sluttning och sedan bygga in den med deck och en liten bod så all hjälp och erfarenheter är välkomna!

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad purezed

  • purezed
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Forshaga
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: JF eller Primastar
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2012, 20:16:17:17 »
Hej! Jag valde en primastar pool pågrund av just djupet, sen om det är någon större skillnad i kvalité vet jag ej. Jag känner några som har jf pool och dom är nöjda, samtidigt så har vi en pool ifrån primastar och är väldigt nöjd med den (5,50*1,37) idag hade vi 31 grader i våran pool mycket skönt. Så det ända rådet jag kan ge, ring runt och känn dig för var du kan få bäst service, jag ångrar mig inte.
Pool är skönt!

Utloggad matbr107

SV: JF eller Primastar
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2012, 09:54:46:46 »
Hej Perezed och tack för ditt svar!

Den runda 5,5m är det vi funderar på också. Hur lyckas du få 31 grader i poolen? Har du någon form av värmare från Primastar också?

Jag tänkte mig nog att göra allt jobb själv så långt det går (och givetvis med stöd av detta forum) så den enda service jag behöver är egentligen från leverantören i form av reservdelar och support om någonting blir fel med poolen

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: JF eller Primastar
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2012, 17:07:23:23 »
Hej vi har köpt en pool på Rubinpool i skåne  5,5*1,20 och en värmepump Brilix THP120.Ja kommer att göra lite jobb nu i höst resten till våren.Och allt beror ju på ekonomin tyvär så är det när man inte vill ha några lån.
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad purezed

  • purezed
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Forshaga
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: JF eller Primastar
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2012, 16:59:15:15 »
Ursäkta jag skulle ha skrivit om det. Jo vi har en luftvärmepump ifrån primastar den är på 6 kW, samt att vi har salt generator ifrån intex, tycker att det funkar fint. Vi gjorde nästan allt själva utom att gräva, eftersom vi valde att sänka ner den 90 cm. Har du funderingar är det bara att skriva vidare svarar så gärna.
Pool är skönt!

Utloggad purezed

  • purezed
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Forshaga
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: JF eller Primastar
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2012, 18:51:14:14 »
 Det var visst en primastar 20 på 9,0kw  :D
Pool är skönt!

Utloggad matbr107

SV: JF eller Primastar
« Svar #6 skrivet: augusti 20, 2012, 10:22:26:26 »
Purezed: Hur länge har du haft din pool och hur fungerar systemet med pool - värmare - pump tillsammans med saltgeneratorn? Har du fått någon rost/korrosion alt. andra problem av saltet i poolen/systemet?

Skulle ju vara riktigt skönt med ett system som inte kräver så mycket underhåll som en saltgenerator erbjuder. Dock vill man ju inte ha korrosionsskador av saltet!

Utloggad purezed

  • purezed
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Forshaga
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: JF eller Primastar
« Svar #7 skrivet: augusti 21, 2012, 07:14:24:24 »
Systemet funkar bra ihop, dock återstår det att se vad som händer om några år. Jag kollade med primastar och jf fritid innan köp av pool, och enligt dom ska det inte vara något problem då salt halten inte är speciellt hög. Angående värme pumpen ifrån primastar ska det vara plast och titan beläggning invändigt så det ska funka ihop. Men som sagt det återstår att se vad som händer om några år, men fördelen med salt är stor tycker jag.

Pool är skönt!

Utloggad thesmurfen

SV: JF eller Primastar
« Svar #8 skrivet: augusti 21, 2012, 09:33:40:40 »
Kan även tipsa dig om poolmans pooler...Vi har en sådan som vi satte upp i år och allt funkar finfint hittills...vi får väl se hur den klarar vintern, det känns som det största orosmomentet just nu iaf... Vi köpte på rean förra hösten så det borde väl dyka upp en rea snart igen kan jag tycka.

I övrigt så vet jag inte om det är så där jättestor skillnad på poolerna från poolmans, jf och primastar. Att vi valde poolmans var för att vi fick en märkespump på köpet och att vi hittat många trådar här där folk var nöjda med deras pooler. Har inte hittat lika många trådar om spruckna filter och läckande pumpar som på jf:s pooler osv...men statistiskt sett har jag ingen aning..

vi kör med klor i år men funderar också på en saltklorinator..det känns som att det kanske är lite vettigare..
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

dhm

  • Gäst
dhm
SV: JF eller Primastar
« Svar #9 skrivet: augusti 22, 2012, 08:46:08:08 »
vi har också byggt upp en poolmans palmyra 4,6m i början på sommaren,kollade även med jf och andra.varför vi valde poolmans är för att dom ligger nära till om man behöver grejer av dom och även att jag gillade deras personliga service och hjälp med svar på alla frågor.kanske lite dyrare än jf men vi köpte ett paketpris med luftvärmepump och allt som behövdes och fick det till ett "vettigt" pris...inga problem med något än så länge..:)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag