VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Soldusch från J&F Fritid  (läst 12956 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
Soldusch från J&F Fritid
« skrivet: mars 20, 2008, 19:19:12:12 »
Hej,

Fick precis katalogen från J&F Fritid i brevlådan och såg deras soldusch. Det verkar vara precis det jag letat efter, en enkel soluppvärmd och med termostatblandare för 1.990:-  :)

Bild från webshoppen http://www.jf-fritid.se/Webshop/Tillbehor/Tillbehor/tillbehor_10.html

Är det någon som har en sådan eller tittat på den IRL?


Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Poolgiganten

Utloggad hundhajen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 79
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • hundhajen föredrar varmare vatten...
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2008, 10:18:49:49 »


Mmmm även jag fastnade för solduschen (och solvärmarpaketet) i nya JF-katalogen. Och visst ser solduschen vettig ut! Men undrar vad frakten kostar... Någon som har ett ärende förbi Fjugesta? (var nu det kan ligga  <hmm> ) - eller kanske en sambeställning för oss i Sthlms norra förorter?
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvärmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak från Albion/IdealCover.

Utloggad karisma

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • J&F storpool 9,1x4,5 nersänkt i tralldäck, pooltak
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #2 skrivet: mars 26, 2008, 18:19:00:00 »
Hej har också sett denna dusch verkar helt ok, för er som bor i Stockholms trakten finns visning av storpoolen på Husexpo, de kanske kan ta hem den dit finns även tele nr till dem på deras hemsida och i katalogen.
Deras sortiment går ialla fall att handla i Glumslöv Helsingborg.

Utloggad napmurts

SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #3 skrivet: april 16, 2008, 20:54:02:02 »
Kan tala om att Fjugesta ligger tre mil utanför Örebro.



Utloggad hundhajen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 79
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • hundhajen föredrar varmare vatten...
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #4 skrivet: april 17, 2008, 09:03:27:27 »

Tack,

Kan meddela att duschen redan är inköpt och förhoppningsvis ska monteras upp i helgen (lite pyssel med att lösa avrinningen under trallen först). De har ingen försäljning från utställningen på Husexpo, så det är utflykt till Fjugesta eller frakt på 390 kr som gäller.

Duschen ser helt ok ut för det priset. Höljet är i prima rostfri svart plast...   
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvärmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak från Albion/IdealCover.

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #5 skrivet: april 17, 2008, 09:43:41:41 »
Tack hundhajen :-)

Det blir nog en sådan framåt sommaren. Berätta gärna när du fått upp den om temperaturer och så, att den fungerar och inte blir för varm men det antar jag termostaten sköter.

Vi hittade en betongtrumma med ca en meters diameter vid omdräneringen av huset och den har jag släpat runt och grävt ned så den ligger i nivå med däcket fast i ytterkant. Den ska sedan fyllas med singel och överst några lager snygga runda stenar som är sköna att stå på. En slags stenkista ovan mark som låter vattnet sippra ned i marken. Det blir ju inga stora mängder  ::)
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #6 skrivet: april 18, 2008, 08:23:06:06 »
........ (lite pyssel med att lösa avrinningen under trallen först)....

Du kan legge under trallen en bunn fra et skrotad dusjkabinett som da samler opp vannet...........

Utloggad karisma

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • J&F storpool 9,1x4,5 nersänkt i tralldäck, pooltak
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #7 skrivet: april 18, 2008, 17:39:55:55 »
Den nya Bad & Värme katalogen ifrån El & Energi har kommit , den finns där i ett liknande utförande för 2290:-.
El & Energi butikerna finns det ca 60st av runt om i landet.
Har själv beställt en där ifrån.

Utloggad Tcob

SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #8 skrivet: maj 18, 2008, 12:33:40:40 »
Comfort kommer ha ett erbjudande i juli. Fabrikat Demerx Sunny 20 för 1490:-
http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/3350/Nyheter/broschyr%20utomhusdusch_lowres.pdf

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #9 skrivet: maj 19, 2008, 00:24:13:13 »
Legionella
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad aromata

SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #10 skrivet: maj 19, 2008, 08:33:28:28 »
Coop Bygg annonserar just nu en soldusch (20 liter) för 1495:-.

Ja, Legionella kan kanske vara ett problem. Jag vet inte. Men med en liten tank med täta vattenbyten och stillestånd hela vintern minskar förhoppningsvis den risken.

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #11 skrivet: maj 19, 2008, 11:55:57:57 »
Kanske är en dum fråga men är det inte så att det blir ännu varmare i tanken och man har en temp-blandare för att inte kunna skålla sig? Om det är så borde det iallafall soliga dagar kunna bli tillräckligt varmt för att zappa små elaka legionellabakterier ???
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad aromata

SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #12 skrivet: maj 19, 2008, 12:38:57:57 »
Legionellabakterier dör på några sekunder vid 70 grader medan det behövs fler minuter vid 60 grader. Kroppen är känslig och jag tror att du kan skålla dig redan vid 40-45 grader. Frågan är om du någonsin kommer upp i 60 grader i hela tanken.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #13 skrivet: maj 19, 2008, 13:48:01:01 »
Jag var på väg att köpa en sådan förra sommaren, men avstod efter att någon här på forumet tipsade om legionellarisken vid vissa temperaturer. 
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Soldusch från J&F Fritid
« Svar #14 skrivet: maj 20, 2008, 19:39:35:35 »
Jag har hittat en kanonfin dusch på Coop för 1495:- Den är i Eukalyptus och rostfritt stål, kanonsnygg!
Jag blir så varm när jag solar, så jag kan nog tänka mig att duscha kallt. Då står inte tonårsdöttrarna så länge i duschen heller haha!
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag