CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PP-Pool 6x3,5  (läst 49554 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #60 skrivet: maj 09, 2013, 20:24:05:05 »
Det är i förstahand uv-ljus som bryter ned fogskum. Det blir sprött och smulas sönder. Vatten är inte ett problem - är inte vattenlösligt alls.

Det finns ju skäl till att man bygger hus med murbruk istället för fogskum men för enkla saker funkar nog detta utmärkt.....
Det låter ju bra för min del. När pumphuset är färdigbyggt kommer fogskumet aldrig få se solljuset.
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Poolgiganten

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #61 skrivet: maj 13, 2013, 09:05:00:00 »
Här går det långsamt fram. :-\ Men igår blev i alla fall bänken helt färdig, fick prova mig fram för att hitta en gasfjäder som inte var för stark. Men till slut efter två olika gasfjädrar och många olika monteringsförsök blev det till slut bra.
På pumphuset kämpar jag också med att montera gasfjädrar då taket ska gå att öppna. Men där är det lite bråkigare  >:(, jag skulle nog behövt byta till andra fjädrar men dom har varit monterade så det blir att hitta en lösning. 
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #62 skrivet: maj 16, 2013, 20:41:39:39 »
 O0 Yes nu är pumphuset klart på utsidan.
Kvar att göra innan det kan börja badas.
  Isolera pumphusväggarna och klä insidan med osb.
  Koppla elcentralen i pumphuset och koppla in larm och dräneringspump i brunnen.
  Sätta pump, filter, saltklorinator på plats i pumphuset och sätta VP på plats.
  Koppla ihop allt i pumphuset.
  Fylla den sista biten i poolen. 
  Hälla salt i vattnet.
  Starta upp utan problem hoppas jag på.  ;D
Sen järnvägar ska det badas.   :D :D :D
 
   
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #63 skrivet: maj 16, 2013, 21:31:35:35 »
Vad har du för gasfjäder till locket på lådan? Om det är från en bil, hur fäste du det då?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #64 skrivet: maj 16, 2013, 22:17:36:36 »
Du har ju spikat reglarna till huset?! Fogskum hade funkat där med......:=)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #65 skrivet: maj 17, 2013, 08:34:15:15 »
Snyggt!  O0

Jag önskar också att jag kunde trolla med trä sådär... Betong, tombola och klinker är mer min gebit...  ::)
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #66 skrivet: maj 17, 2013, 11:01:10:10 »
Hej! Roligt se riktigt snickarglädje mkt snyggt blir avis kommer
nog ev sno ngn snygg lösning du gjort.
Tänkte bara på sista projektet, ser att du verkar haft vanligt virke
i ram som ligger direkt mot betong, skall det inte ligga pappskydd
emellan betong o reglar där så inte de går upp i rök om några år?
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #67 skrivet: maj 17, 2013, 14:43:46:46 »
Erik: jag har inte fått taket att lira med gasfjädern riktigt än.  Fjädrarna är inköpta på Biltema, jag har fäst dom med fransk bult och en liten bit koppar rör som distans. Jag återkommer med bild när det är klart.

Mathias:  ;D Och det säger du först nu. Hade jag vetat det så hade jag ju varit klar för länge sedan.

awasen: Tackar.  :)

RoJo: Tackar. Känns kul om man inspirerar till någon lösning.
Angående ramen så var tanken att jag skulle ha en fuktspärr emellan. Men ivern till göra framsteg i bygget bidrog på något sätt till att det glömdes bort. När jag väl kom ihåg det kändes det för bökigt att åtgärda det hela.
Ramen står på lecablock och dom står på bra dränerad mark så mitt hopp är att det inte ska kunna vandra så mycket fukt upp till reglarna så att det kommer gå bra ändå. Men jag ska hålla koll på det hela.
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #68 skrivet: maj 20, 2013, 13:53:59:59 »
Vad har du för gasfjäder till locket på lådan? Om det är från en bil, hur fäste du det då?

Som jag tidigare lovade så kommer här bilder på min lösning med gasfjädern.  :)

PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #69 skrivet: maj 22, 2013, 12:25:52:52 »
 Jag har ett enkelt larm i min brunn för att veta om dräneringspumpen fungerar. Det fungerar som så att om vattnet stiger för högt så tänds en lampa som jag har placerat strategiskt i mitt uterum.
Det jag har använt är 1st Nivåvakt, 1st VP20 rör, 1st Ljussignal.
Jag stängde av strömmen till pumpen och efter några timmar kom frun och sa lite förskräckt att lampan lyser, så det funkar perfekt. :)
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag