Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PP-Pool 6x3,5  (läst 49555 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #20 skrivet: december 01, 2012, 09:03:29:29 »
Jag testade först så som du menar MathiaS men det upplevde jag som helt omöjligt. Beskrivningen var ju mer eller mindre bara en sprängskiss så det blev att testa sig fram till vad som fungerade. Jag ska också säga att jag monterade taken själv vilket var en utmaning men det gick. Första tog ca 2 timmar och dom andra 2 tog lite mer än 1 timme var när man fått in snitsen. Jag fick så klart hjälp att lyfta dom på plats.   
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #21 skrivet: december 01, 2012, 11:20:09:09 »
Mathias, sköt du in skivorna i spåret? Vi var flera, vi böjde dem och satte i spåret, sedan nästa "krok" och sedan dit med bottenstyckena. Jag har för mig att vi försökte skjuta in dem, men att vi inte kom långt innan det tog stopp.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #22 skrivet: december 01, 2012, 11:46:29:29 »
Nej, jag sköt inte in skivorna, det blir så stor spännkraft vid "takfoten" att skivorna går sönder då. Vi var två, en som höll i vid takfot och en som böjde skivan och tryckte den nedåt på plats i spåret. Det gick väldigt smidig när man väl gjort det en gång.

Jag tror dock man kan tillåta sig lite olika tekniker beroende på höjden på taket. De låga taken får en rätt skarp böj medan de högre taken har en jämnare och inte lika skarp båge.

Rico, att montera själv är en prestation och då kan jag iofs förstå att du behöver ha takfotsdelen på plats, annars lossnar det ju och flyger iväg....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #23 skrivet: december 01, 2012, 12:55:34:34 »
Jag tyckte inte att det gick smidigt på någon del. Dock lärde man sig var det ploppade ur så man fick inte göra om så många gånger på nr 2 och framåt.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #24 skrivet: december 01, 2012, 16:34:55:55 »
Håller med om att hjärnblödningen var nära på första sektionen, men eftersom jag monterade fel och fick göra om så   hann jag ju iallafall bli en mästare på detta innan jag var klar......:)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #25 skrivet: december 01, 2012, 17:52:50:50 »
Det här var ju lite tröst för en som betalat överpris på tak som kom färdigmonterat.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #26 skrivet: december 01, 2012, 18:02:08:08 »
Det här var ju lite tröst för en som betalat överpris på tak som kom färdigmonterat.  O0

Haha, det bjuder jag på isåfall. Sedan gör jag som gustafsson, snyter mig i tusenlapparna som blev över när jag monterade själv....

7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #27 skrivet: december 02, 2012, 10:40:42:42 »
Hehe snyta sig i tusenlappar I wish  ;D.
Men att det är rejält pilligt att få skivorna på plats är vi överens om. För att lättast förklara hur man gjorde så skulle man spelat in en video.

Men nu över till något annat. Igår så sänkte jag ph lite, chock klorerade och skruvade ut munstyckena i inloppen och stoppade in frigolitbitar. Jag hoppas att det ska funka.

Poolen hade ju blivit rätt så smutsig under byggtiden så jag tog och testade min lilla hjälpreda som jag köpte för 2 veckor sen. Det är en Nitro Smart Kleen som jag kom över för 3995:-. Det är den billigaste roboten på marknaden, den städar bara botten och den har inga inställnings möjligheter. Man slår på spänningen och sen kör den sitt lilla program i ca 2 timmar.
Den gör absolut stor nytta. Jag har ingen erfarenhet av någon annan robot så hur bra den är jämt sina konkurrenter kan jag inte svar på. Den lyckades inte få helt rent nere vid trappan men man ser att den har varit där och kört. Så under normala förhållande och att den får ta ett varv 1-2 gånger i veckan så tror jag att man inte kommer behöver göra mycket efter arbete själv.
Men se bilderna och bedöm själv.       
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #28 skrivet: december 02, 2012, 10:44:24:24 »
Här är en bild på inloppet också. Inte så intressant men vill mest bara visa så att jag får reda på om det inte är en bra lösning.
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #29 skrivet: december 02, 2012, 12:11:58:58 »
En dum fråga kanske, men går det att ta bort reklamtexten på sidorna i poolen?
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag