CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Perstorp pölen (leca)  (läst 101663 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #20 skrivet: augusti 28, 2009, 19:16:45:45 »
Jamen det här är ju jättebra progress, några dagar bara.  O0

Nu kör du ett ryck en vecka så är lecablocken på plats också!
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #21 skrivet: augusti 28, 2009, 21:10:18:18 »
Ja jäv  >:D lar va drygt det var att mura, han bara lägga ut första lavet och gjuta för kontraforerna som jag satt dubb i.  Iofs hann jag kapa lite block och brottas lite med armeringsjärnen vilket gör att jag nu har ett ögonbryn som en gammal öststatsboxare då ett järn behagade att slå tillbaka >:(
Som du säger rsjowa så kommer detta att ta en vecka att få detta uppmurat med den takten jag håller nu bara det att nästa vecka måste jag göra mitt ordinarie slavgöra, kanske läge att hyra in en gammal öststatsboxare till att mura ;D
« Senast ändrad: augusti 28, 2009, 21:13:47:47 av Racing »
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #22 skrivet: augusti 29, 2009, 19:56:36:36 »
Då har det gått en vecka sedan jag påbörjade poolbygget och jag har färdigställt det andra lavet av lecablock, trodde att murandet skulle gå fortare men är man ensam i hålet så tar det sin lilla tid. det är ett fasligt jobb med att kapa block, blanda bruk osv. Mina kontraforer är onekligen en källa för merarbete då jag murar med ett skifte leca runt själva kontraforerna. Min blåklocka från igår har verkligen tagit sig rejält  ;D och är nu riktigt färgrik till min sambos förtjusning  <love> . Vet inte om ni andra som byggt pool upplevt ett märkligt uppförande från personer man aldrig kännt som kommer och frågar om både det ena och andra och en del tycker det är skitballt att man bygger men man märker att alla uppskattar inte vad man håller på med? ::) Strange...
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad cheetah1

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #23 skrivet: augusti 30, 2009, 00:12:10:10 »
Haha, jo, det tar sin lilla tid. Hur kapar du blocken?

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #24 skrivet: augusti 30, 2009, 15:12:53:53 »
Skär ett varv runt med den lilla vinkelslipen seb sätter jag en yxa i spåret och slår på den med en handslägga bara att drämma till utav  >:D sedan putsar jag till lite med yxan om det behövs.
1% intelligens ochh 99 % kraft O0
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad utopiazz

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #25 skrivet: augusti 30, 2009, 15:28:04:04 »
Tigersåg går snabbt och då slipper man putsa kanterna  O0

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #26 skrivet: augusti 30, 2009, 20:03:52:52 »
 :D nu är man bra mör och bara tre lav gjorda. Å andra sida är det bara fyra kvar O0 sen är man klar.
Tigersåg är ett bra tips, men ska man inte ha en speciell klinga till leca?

Har en annan fråga, kan fylla "hålrummet" i trappan med frigvolit och gjuta på detta? Jag har sett att de flesta fyller med makadam.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad utopiazz

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #27 skrivet: augusti 30, 2009, 22:38:38:38 »
Fördelen med makadam är att den inte kan suga åt sig vatten om det skulle läcka in under trappan (från omgivande mark). Sen är det ju billigare mer makadam och annat krossmaterial. Du kan även slänga ner alla stenar du huttat när du grävt plu de skärvor som blir från lekastenen

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #28 skrivet: augusti 31, 2009, 19:52:32:32 »
Att jag frågade var att jag nog har köpt på mig alldeles för mycket frigolit.
I övrigt inget byggande idag pga jobb och regn >:(
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad utopiazz

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #29 skrivet: augusti 31, 2009, 20:29:32:32 »
Det funkar säkert med frigolit om du inte har användning för det på utsidan av poolen.

Kan någon förklara varför man behöver fylla ut hålrummet? Jag kan förstå att det är enklare att gjuta men finns det andra skäl?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag