CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pris "all inclusive"  (läst 5410 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puttaren

Pris "all inclusive"
« skrivet: mars 25, 2007, 13:51:03:03 »
Hej

Ursäkta om den här frågan redan är besvarad - har sökt, men inte hittat något.

Kan någon kunnig uppskatta totalpris på en ovanmarkpool, ihopbyggd med ett befintligt trädäck, isolerad för användning tidig/sen säsong, uppvärmd med VP, komplett med alla tillbehör såsom filter och alla grejer, färdigbyggd och monterad utan att jag behöver göra mer än ringa och beställa och sedan skicka pengar mot faktura?

Jag är visserligen inte helt ohändig, men har ingen tid över att lägga på poolprojektet - jobbar hellre in pengarna och låter någon professionell göra jobbet.

Tips om lämpligt paket och någon som man kan kontakta för jobbet i närheten av Halmstad (har talat med Folkpool-killen i stan som dock inte ingav något större förtroende) uppskattas också.

Storleken på poolen är inte så viktig, gärna avlång, men rund går också bra. Viktigast är nog isoleringen för uppvärmningens skull - vi vill gärna ha så lång säsong som möjligt (tänkte mig först ett helt inglasat uterum med pool för bad året runt, men då drar det nog iväg ganska långt med priset ...

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Pris "all inclusive"
« Svar #1 skrivet: mars 25, 2007, 21:24:53:53 »
Hej Puttaren o välkommen. :)

Ring runt till olika poolfirmor o begär offert på jobbet. Om de inte åter sig miljön runt så kan du ju anlita en hantverkare på orten.

Kolla under "Top länkar" högs uppe i menyraden, sen "Lantbruksnet", där finns många poolfirmor samlade. På deras hemsidor brukar det även framgå om de åtar sig att bygga upp poolen.
Vad jag sett så verkar de ta mellan 20 000-40 000:- att bygga den helt klar, eventuellt exl grävning o bortforsling av massor.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Puttaren

SV: Pris "all inclusive"
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2007, 15:01:24:24 »
Tack, alltid trevligt med såna här forum med så mycket samlad kunskap.

Vad jag sett så verkar de ta mellan 20 000-40 000:- att bygga den helt klar, eventuellt exl grävning o bortforsling av massor.

Det låter ganska billigt. Så om man räknar lite grovt med poolpaketets pris, 50' för montering och den lilla schaktning/grävning som behövs (massorna har jag gott om utrymme för) så blir det inte så blodigt som jag hade trott.

Är det någon annan här som köpt en "färdig" pool - det låter mer som om alla här är fantastiskt händiga och själva svänger ihop bygget med ena handen på ryggen ... 8)

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Pris "all inclusive"
« Svar #3 skrivet: mars 27, 2007, 22:01:44:44 »
..........det låter mer som om alla här är fantastiskt händiga och själva svänger ihop bygget med ena handen på ryggen ... 8)

Antakelig fordi de som kjøper "full pakke" ikke søker så mye til forumer for å teste ideeer og få hjelp til å løse problemer. Derfor er vi nok i flertall  O0

Utloggad Puttaren

SV: Pris "all inclusive"
« Svar #4 skrivet: april 12, 2007, 20:48:58:58 »
Jag fick just en offert från den lokala Miami Pool-hökaren.

205' lite drygt för en 4x6x1,45 (baddjup 1,32) med trappa (150), inkopplat på befintlig bergvärme på totalentreprenad (jag beställer och betalar, resten löser de).

Vad tycks? Något särskilt man bör tänka på/byta i Miami Pool-paketet?

Jag tänkte själv byta till skimmer/bräddavlopp/inlopp/lampor till rostfritt, lägga till en extra lampa eller två.

När det gäller isolering är jag inte säker på vad de har för planer (står inget om det), ska man propsa på extra isolering under och runt om?

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Pris "all inclusive"
« Svar #5 skrivet: april 12, 2007, 22:47:27:27 »
Njæ.....har registrert at noen med bergvarme har hatt bekymringer angående hullets kapasitet. Søker du så finner du sikkert noe på dette.

Utloggad Puttaren

SV: Pris "all inclusive"
« Svar #6 skrivet: april 16, 2007, 17:39:35:35 »
Jo, jag vet om det där med hålets kapacitet, och mitt borrhål är 20 år gammalt. Men jag hade förra vintern (när det var så kallt) plusgrader ur hålet och har inte kört många timmar på tillsatsvärme (elpatron) sedan den nya pumpen sattes in för 3-4 år sedan.

Utloggad stellemark

SV: Pris "all inclusive"
« Svar #7 skrivet: maj 23, 2009, 20:37:36:36 »
Hur blev det för dig???
Bor också ui halmstad trakten och ja den lokale folkpool killen är inghen höjdare .-(

Mer otrevlig på mail får man leta efter och kommer inte trots bokning...

Har en pool med exakt de måtten som jag funderar på att koppla in på befintlig värmepump...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag