CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Projekt sommaren 2009  (läst 44398 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #60 skrivet: maj 24, 2009, 18:32:10:10 »
Det var snyggt utformat!! O0 <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad Daphne

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #61 skrivet: juni 01, 2009, 23:25:56:56 »
I går premiärbadade jag!
Vi kopplade in värmepumpen i lördags och har gått från 15 till 25 grader (idag). Vi stänger av den (VP'n) på kvällarna och sätter på den på morgonen vet inte om det är så smart så här i uppvärmningsfasen, vi tappar ju någon grad på natten igen men så gör vi i alla fall.
Trädäcket inte riktigt klart ännu ena kortsidan kvar, friggeboden grundmålad på två sidor så det går framåt.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #62 skrivet: juni 04, 2009, 20:11:56:56 »
Visst är det härligt att äntligen få bada  :)
Tyvärr har jag upptäckt att det tar låång tid att slutföra resten av arbetet då man hellre hoppar i o badar med familjen..  ;)
Simma lugnt..
/Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #63 skrivet: juni 06, 2009, 17:08:16:16 »
Hej Daphne!
Ser att det gått framåt rejält för dig. Det ser snyggt ut. O0
Jag har just kommit tillbaka efter 2 sköna veckor i Kroatien och längtar efter att få dra igång igen.
Hälsningar, Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #64 skrivet: juni 17, 2009, 22:49:02:02 »
Jag är riktigt nöjd! Det går framåt med stormsteg och jag tycker faktiskt att det blivit riktigt fint. Vi är en bra bit på väg med stenläggningen även om det kvarstår en del kapning av stenar i hörn och kanter och hela området till höger om friggeboden så känns det ändå som om vi har hunnit med en hel del. Tyvärr är vädret lite för kallt för att man ska kunna njuta också men värmen ska tydligen vara på väg nu!
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #65 skrivet: juni 24, 2009, 07:57:39:39 »
Hej Daphne!

Snyggt med det sektionerade trädäcket med en tvärbräda mellan sektionerna!  O0

Hur har ni gjort det? Dubbla reglar med klotsar emellan?  <dontkn>

Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #66 skrivet: juni 24, 2009, 16:54:17:17 »
Hej Dacke,
Det var länge sedan jag såg och hörde något från dig och om ditt bygge, förstår att du är ute och bygger när du är hemma det vore kul att få se lite bilder nu!
Jo, trädäcket är byggt såsom du beskriver med dubbla reglar och klossar mellan för att få något att lägga tvärbrädan på det blev bra. Vi byggde det så eftersom vi inte gjöt några plintar utan vi har byggt däcket som stora fyrkantiga stycken (utom i hörnen vid trappan där det fick bli tårtbitar istället) som ligger på lecablock, skulle det häva sig kan vi lyfta upp dem (jag har åkt på ryggskott vid ett försök  :o) och rätta till det. Naturligtvis hade det varit bättre att göra som du gjorde dvs gjuta plint ända nerifrån, men så långt tänkte vi inte då!
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #67 skrivet: juni 24, 2009, 21:06:47:47 »
Hej Daphne!

Ja det går långsamt fram men något har jag gjort. Pumphuset är snart färdigkopplat, se http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3592.msg33559#msg33559 .

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #68 skrivet: juli 13, 2009, 10:56:46:46 »
Äntligen har solen vågat sig fram igen, efter mer än tre dygns oavbrutet regnande!!!

Jag har tappat vatten ur poolen vid två tillfällen, det är verkligen extremväder. Veckorna innan regnväder bjöd på sanslöst sommarväder, då gjorde vi inte många knop vi njöt och badade och konstaterade att vi var mer än nöjda med vår investering och att det var värt de timmar som vi slitit så svetten lackat.

Just nu ser det ut så här, lite drygt 100m2 marksten har vi lagt och vind- och insynskyddet är i det närmaste klart i den ena änden av poolen. Imorgon ska vi hämta ett tak  <antman> <antman> <antman> sedan fortsätter arbetet med sarg och pergola (de plintar som sticker upp ur stenbeläggningen vid sidan om friggeboden).
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad slottet

SV: Projekt sommaren 2009
« Svar #69 skrivet: juli 14, 2009, 19:52:52:52 »
Hej Daphne!

Ser helt kanon ut,  O0 O0......... är det ett pooltak ni ska hämta ;)......


Just nu ligger man ju varenda ledig stund vid poolen, håller med dig en investering man inte kommer att ångra ;)

Ha en skön bad sommar

Vicki

poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag