CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vertikala sidostöden på storpool  (läst 2091 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Linkan222

Vertikala sidostöden på storpool
« skrivet: juni 08, 2010, 21:26:53:53 »
Tänkte kolla om någon vet vad de vertikala stödbenen (tror att de kallas så) har för funktion. Är dessa bara för att bära upp toppsargen. Det känns inte som dom stöttar poolväggen något då mina ligger 5-10mm ifrån plåten.
Anledningen till att jag frågar är att jag inte kan montera ett av mina pga av att jag har hörnet på en 1m3 sten lite för nära. Går i värsta fall att ta fram stora bilmaskinen och spräcka bort stenhörnet men det finns knappt plats att stå så det känns inte så roligt.

Jag kommer att lägga trallen ovanför kanten på poolen och göra en träsarg så det kommer aldrig bli någon belastning på kanterna.

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vertikala sidostöden på storpool
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2010, 10:30:52:52 »
De har en funksjon i tillegg til å holde oppe sarg. Tenk deg at du hopper i poolen og ikke har avstivningen som sargen gir da vil veggen bevege seg så mye at den kan kolapse. Hadde nok selv tatt jobben med å tilpasse slik at den ble montert slik som beskrevet, tar du den bort vil nok ikke grantien heller gjelde  <dontkn>

Utloggad Linkan222

SV: Vertikala sidostöden på storpool
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2010, 21:20:52:52 »
Lyckades få det det sista också

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag