VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ska köpa nytt sandfilter men oj hur gick detta till??  (läst 1670 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Ska köpa nytt sandfilter men oj hur gick detta till??
« skrivet: januari 20, 2012, 16:12:41:41 »
Kollade första alla svenska leverantörer och trodde kanske någon skulle ha något vintererbjudande då deras affärer måste vara ganska ansträngda vi denna tiden på året... kollade sen ebay där jag köpt mycket Både i England och framför allt i Tyskland får man väldigt mycket mer för väldigt mycket mindre pengar..*suck*
Mar en tripp ner o laddar alkoholförrådet o hämtar ett nytt paket med motor o allt billiagre än vad ett filter eller en motor kostar här hemma. var det någon som sa servicen då? ja jag personligen inte har jag anlitat någon och de försök jag gjorde i början när jag inget visste om pool blev resultatlösa ändå.. så en eventuell sådan har ändå inte behövts på dessa tio åren så den kan ja vara utan... Få se.. på Calles får jag hmm sådär 30 lådor  Björnebrygd sjuonhalvor :) för förtjänsten ungefär.. <antman>
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Ska köpa nytt sandfilter men oj hur gick detta till??
« Svar #1 skrivet: januari 20, 2012, 17:04:50:50 »
Sitter och googlar på precis samma sak. Klipp gärna in lite länkar till det du hittar.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad monne81

SV: Ska köpa nytt sandfilter men oj hur gick detta till??
« Svar #2 skrivet: januari 20, 2012, 18:35:18:18 »
Jag har också tittat utomlands, bl.a. På  pooldoctor.net (Tyskland)
Men jag tycker inte att det skiljer så mycket, på mina grejer så var det ca 2000 billigare i Tyskland.  Och då har jag valt ett pahlens filter i svensk webshop och ett annat märke i den tyska. Tror att det hade blivigt ungefär samma pengar om jag valt bort pahlens filtret.
Uv rening, klorautomater och sådana system verkar det vara mycket bra priser på.

Hittar ni billiga webshopar som säljer bra grejer så säg till.

Utloggad Stroker

SV: Ska köpa nytt sandfilter men oj hur gick detta till??
« Svar #3 skrivet: februari 12, 2012, 09:00:32:32 »
satt och slösurfade och hittade bland annat detta fiitret. Verkar inte helt fel :)
 http://viewitem.eim.ebay.se/POOL-Sandfilteranlage-Pumpe-159m-Sandfilter-1440/230653579581/item
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag