CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lukartiv poolmarknad?  (läst 11754 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steffe

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #10 skrivet: maj 22, 2012, 09:36:25:25 »
Privatpoolsbranschen är väl som glassförsäljarbranschen med en extrem belastning just på sommarmånaderna. Då man i glassbranschen säkert inte har svårt att hitta personal/sommarjobbare för denna enorma belastning så det nog värre för poolföretagen att ta in tillfällig personal då det krävs mer tekniska kunskaper och en hel del erfarenhet. Kan tänka mig att de mindre företagen där samma personer som säljer även bygger är ännu svårare att få tag på än dem stora rena säljföretagen.

MEN, att du inte skall få svar på dina offertförfrågningar i form en offert, telefonsamtal eller i alla fall ett "vi återkommer" svar är svagt, men det är ju deras förlust. Du verkar ha goda erfarenheter av dem du köpt av tidigare så personligen hade jag säkert köpt av samma igen (men det är bra att kolla omkring såklart utifall de inte har det man söker).


Poolgiganten

Utloggad sjabth

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #11 skrivet: maj 22, 2012, 20:30:13:13 »
Det är dessvärre inte alltid det hjälper att försöka få kontakt under lågsäsong.

Jag behövde en reservdel till mitt pooltak, mailade återförsäljaren i Oktober, ingen respons. Efter ytterligare ett mail utan svar kontaktade jag i December istället generalagenten som svarade direkt och undrade vilken återförsäljare jag köpt taket hos. En dag senare fick jag ett mail från återförsäljaren, som skulle skicka mig reservdelen (tillsammans med en faktura på delen). Jag svarade artigt att jag såg fram emot leveransen och att jag betalar när jag fått delen levererad. Inget hände dock och efter ytterligare ett par påminnelser antar jag att den återförsäljaren lever så pass gott på nya kunder att han/hon inte behöver bry sig om de som redan köpt där.

Dessbättre är ju ett pooltak i regel en engångskostnad. Dessvärre verkar vissa därför strunta i kundvården.

Med hänsyn till bestämmelserna här, så vill jag inte hänga ut någon återförsäljare (så det blir väl dessvärre en kollektiv örfil istället).
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Utloggad bengtner

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #12 skrivet: maj 23, 2012, 22:14:15:15 »
Jag kan rekommendera Nettopool å det varmaste. Helt otrolig inställning att göra kunden nöjd. Jag har oftast svar inom några timmar på en mail-fråga. En liten firma men med fantastisk support.
8x4m Thermopool från Nettopool. Värmer med 13kW G&J, Brilix Jetswim, Pahléns Minimaster Autodos

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #13 skrivet: maj 27, 2012, 10:51:14:14 »
Jag har haft kontakt med tre företag som jag bett att få offert ifrån. Den som jag nog lutar åt att beställa ifrån har jag förutom mail ringt två gånger och blivit lovad snabb offert, men ingen har kommit. Nu vill jag beställa för grävaren kommer nästa helg, men det känns sådär kul när inte säljaren är intresserad av att sälja. Jag har till det sistnämnda företaget dessutom sagt att jag är intresserad av en snabb affär och betalar kontant. Hur ska man göra?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #14 skrivet: maj 29, 2012, 06:57:15:15 »
Om man skall beställa en pool denna årstid bör man helst verifiera att prylarna finns på lager, annars är det inte ovanligt att leveranserna försenas - utan att det behöver vara det säljande företagets fel - trycket på tillverkare/leverantörer är hårt i hela kedjan denna årstid.

Jag skulle inte blint lita på ens om försäljarna påstår att det finns i lager, (i vart fall inte alla) utan helst skall man åka och hämta grejerna om säljaren finns lokalt och påstår sig ha sakerna i lager.

Nu kanske jag framstår som överdrivet skeptisk, men jag vet att det rätt ofta blir problem med leveranser när man beställer så här i början av säsongen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad psau

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #15 skrivet: maj 29, 2012, 09:44:03:03 »
Måste hålla med Rikard, har man inte redan beställt (och fått levererat) så bör man nog inte räkna med leverans från svenska leverantörer....

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad MathiasS

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #16 skrivet: maj 29, 2012, 10:36:35:35 »
Måste hålla med Rikard, har man inte redan beställt (och fått levererat) så bör man nog inte räkna med leverans från svenska leverantörer....

/Peter

Är inte det en märklig inställning? Att leveranstiderna kan vara längre under högsäsong är ju inte märkligt men har man beställt och fått ett leveransdatum ska man givetvis förvänta sig att få prylarna på utlovat datum också.

Säger säljaren att han har i lager är det ju enkelt att syna korten om man är tveksam - bara att annonsera att man är på plats om en halvtimma.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #17 skrivet: maj 29, 2012, 11:07:48:48 »
Är inte det en märklig inställning? Att leveranstiderna kan vara längre under högsäsong är ju inte märkligt men har man beställt och fått ett leveransdatum ska man givetvis förvänta sig att få prylarna på utlovat datum också.

Säger säljaren att han har i lager är det ju enkelt att syna korten om man är tveksam - bara att annonsera att man är på plats om en halvtimma.

Bra ide!

Eller så kan man säga att man skickar en kompis att kolla på prylarna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #18 skrivet: maj 29, 2012, 12:00:06:06 »
Å andra sidan, har man hittat en butik som ljuger om en så banal sak som lagerstatus så gör man säkert bäst i att vända sig till någon som inte gör det.....!
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: Lukartiv poolmarknad?
« Svar #19 skrivet: maj 29, 2012, 13:52:39:39 »
skräm mig inte nu, för nu är handpenningen betald och jag hoppas på max 3 veckors lev.tid  :-\

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag