CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Två färgad poolbotten  (läst 5810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Glenn

Två färgad poolbotten
« skrivet: april 25, 2008, 20:46:54:54 »
Hej

började montera poollinern idag och efter en stund såg jag att poollinern är två färgad i botten. Som om det är matrial från två olika rullar.
Är det ok eller ska man försöka byta den??? Hur har era sett ut??? Det är en palmyra från poolmans, någon som vet eller har råkat ut för detta innan??
Sökte men hitta inget...

Tack för svar

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Två färgad poolbotten
« Svar #1 skrivet: april 25, 2008, 21:37:07:07 »
Kommer nok an på deg selv, men jeg hadde nok irritert meg grundig i etterkant om jeg ikke hadde reagerte.

Utloggad aromata

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #2 skrivet: april 25, 2008, 22:00:52:52 »
Jag skulle kontaktat leverantören innan jag gick vidare. Som ett alternativ till en ny liner kan du kanske nöja dig med en ordentlig rabatt. Leverantören är nog intresserad av att radikalt sänka priset för att bli av med problemet. Om leverantören inte är tillverkare kan han i sin tur göra anspråk på tillverkaren.

Utloggad Glenn

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #3 skrivet: april 26, 2008, 09:51:07:07 »
Får höra vad dem säger om det, man kanske inte tänker på det när poolen är full.

Har nu lär mig vad som är vikvek och nypvek, har fullt med vikvek och inga nypvek, hoppas att det rättar utsig.


Utloggad Pea

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #4 skrivet: april 27, 2008, 14:36:48:48 »
givetvis ska du byta linern, jag har också en palmyra och linern har samma färg över hela. bättre att ta det extra jobbet nu direkt än att gå och gräma sig sen. vecken går inte bort så lätt som man kanske tror så ännu en anledning till att börja om med liner., det gäller att spänna linern ordentligt, meningen är att den skall töja sig en hel del, det ska vara luft mellan botten och linern i kanterna när du börjar fylla vatten.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Glenn

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #5 skrivet: april 27, 2008, 15:59:02:02 »
Linern är ner monterad och ny skickas på måndag. Jag tror att bottnen hade blivit bra om vattnet hade fått trycka ut och sträcka i bottnen. jag hade ju bara några  centimeter i botten och den var fin för utom en del vikveck.

/Glenn

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Två färgad poolbotten
« Svar #6 skrivet: april 27, 2008, 16:25:26:26 »
Vår montør spennte liner så mye opp at den hadde ca 25 cm med luft mot hulkile. Jeg husker at jeg ble overasket hvor mye den ble spent opp og det er viktig at det er litt varme i luften når dette gjøres.

Edit: mener også at de første liter vann du fyller på bør være fra huset og minst 20 grader for å sikre at du får strekt ut liner og bli kvitt vek.
« Senast ändrad: april 27, 2008, 16:29:56:56 av Bidda »

Utloggad Pea

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #7 skrivet: april 30, 2008, 13:46:05:05 »
jag trodde också att linern skulle sträcka sig men icke sa nicke. de veck som finns från början blir kvar for ever. det ska vara ordentligt med luft i kanterna så att linern kan töja sig och som bidda säger så ska vattnet och gärna luften vara varm så töjer sig linern bättre.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Glenn

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #8 skrivet: april 30, 2008, 21:20:18:18 »
Jag gjorde som monteringsanvisningar beskrev, fäste upp duken fyllde i varmvatten, hade kanske 1 centimeter luft mellan duk och botten vid kanterna, hade fullt upp med att få plåten att stå kvar, gjorde ett gäng hållare och fäste upp. Men det blev vek ändå. Får prova med nya snygga linern när den kommer, fick en idag men det var fel storlek :-\

Hur gjorde ni för att  styva upp poolplåten under i fyllnad och uttöjning av liner???

Jag centerade linern, monterade på plasthållaren som håller linern, satte på topprälsen och dess stolpfäste. Men jag tycker att det poolplåten verkade för svag och gjorde hållare som stagade upp poolplåten på kortsidorna.

Verkar det vara rätt förfarande??? ¨ <dontkn>

/Glenn

Utloggad Pea

SV: Två färgad poolbotten
« Svar #9 skrivet: maj 01, 2008, 19:55:19:19 »
jag tog skruvtvingar ock klämde fast plåten mot stolparna. manualen är lite dålig ang luft i botten, men ring och kolla med poolman.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag