CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Svenska poolfabriken  (läst 13597 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Svenska poolfabriken
« skrivet: september 06, 2012, 08:54:52:52 »
Hej alla,

Har jag blivit helt dum eller, sist jag var inne så svarade jag på ett inlägg om att Svenska poolfabriken hade gått omkull. Nu när jag idag helt plötsligt fick ett e-mail erbjudande från dom om att få en värmepump på köpet så går jag in på poolforum för att se vad som hänt i tråden om deras status. men då hittar jag inte den längre?

På deras hemsida så finns ingen information alls om att de har vart i konkurs eller att någon annan har tagit över. Jag som konusment vill faktiskt veta vad det är för företag jag handlar av.

Är det någon som vet mer än mig?
« Senast ändrad: februari 07, 2013, 09:57:40:40 av Rickard »
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Svenska poolfabriken
« Svar #1 skrivet: september 06, 2012, 09:49:33:33 »
Jag håller med, det här var mycket märkligt. Jag försökte söka jag också och tråden är borta. Jag undrar vem som raderat den? Det enda man hittar är inlägg i andra trådar om att de var i konkurs, och att de drivs vidare i ny regi.

Men originaltråden som bara handlade om konkursen verkar som sagt vara raderad. Förutom vem undrar jag också varför.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #2 skrivet: september 06, 2012, 11:22:46:46 »
Ej heller jag hittar dessa trådar längre. Vad har hänt Richard?`

Nog för att ett nystartat företag ska få en rättvis chans att skapa sitt eget "brand" men för oss konsumenter är det ju väldigt viktigt att förstå att det nu är ett nytt bolag vi har att göra med och inte ett som varit i branschen rätt länge (även om det slutade med konkurs).

Jag skulle hellre se att tråden är kvar och företagets nya ledning ges en möjlighet att förklara vad som hänt och hur teamet bakom det nya bolaget ser ut.

EDIT: I tillägg till ovanstående: Väljer man att dra nytta av ett etablerat varumärke får man ju också ta det dåliga med det - att förknippas med en kk.
« Senast ändrad: september 06, 2012, 20:23:35:35 av MathiasS »
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #3 skrivet: september 06, 2012, 16:20:12:12 »
Jag håller med! Har servern börjat leva sitt eget liv kanske?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fia

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #4 skrivet: september 06, 2012, 20:18:40:40 »
Rickard har raderat tråden men av vilken anledning vet jag inte. Har mailat honom denna tråd så han kan ge svar.
Ge honom lite tid bara, han är på semester. :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Svenska poolfabriken
« Svar #5 skrivet: september 07, 2012, 08:15:24:24 »
Hej.
Jag har som princip att inlägg om konkurser eller konkursrykten bara får stå/finnas kvar i forumet om uppgifterna stämmer.
Svenska poolfabriken har fått en ny ägare och fortsätter att sälja ungefär enligt samma koncept som tidigare.

Då Google indexerar allt som skrivs om olika företag så anser jag att det ligger på mitt ansvar att plocka bort felaktiga uppgifter.
Hur den nya ägaren väljer att hantera informationen om köpet och driften överlåter jag till ägaren.

Det är helt ok att den/de nya ägarna informerar om verksamheten i t.ex denna tråd, så länge det sker på ett objektivt och sakligt sätt.

Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #6 skrivet: september 07, 2012, 17:29:19:19 »
Richard, du gör förstås som du vill med ditt egen forum, men forumet lever på att presentera relevant information för sina användare (vilka är konsumenter) och som konsument vill man veta att  ett bolag havererat och sedan återuppstått.

Att du ska ta bort eller låsa trådar med felaktiga uppgifter känns ok, men i den raderade tråden så fanns väl inga direkt felaktiga uppgifter? Dåvarande SPF gick ju i konkurs med allt vad det innebär. Det känns som viktigt info. Resultatet av att du raderar tråden är att du också suddar ut spåren efter en konkurs och då blir det verkligen fel.

Eftersom SPF skickar reklammail även till mig vände jag på det och frågade vad som hänt efter kk och fick då svaret att det nu är nya tag med nya ägare. Det är ju toppenbra att dom är på fötter igen för lite konkurrens behövs på poolmarknaden!
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad cg_joh

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #7 skrivet: september 07, 2012, 19:02:51:51 »
Konkursen inleddes 2012-06-11 enligt allabolag.se

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Svenska poolfabriken
« Svar #8 skrivet: september 08, 2012, 08:23:29:29 »
Ja, jag gör som jag vill.
I just detta fall var det dock svårt att få det riktigt bra, att radera hela ämnet ansåg jag bli mest rätt.
Alternativet, att det skulle ha spekulerats vidare om konkursen i detta forum hade kunnat skada de nya ägarnas möjligheter.
Så snart jag fick klart för mig att det fanns nya ägare kunde jag i och för sig ha skrivit om det, men nu är det liksom inte min uppgift att presentera företagsuppköp och ägare.
Dels för att det kan uppfattas som att jag då är köpt, och ger gratis reklam, och dels för att jag inte utan vidare kan skriva vad som helst om andra företag utan deras uttryckliga medgivande, vilket jag inte ville lägga tid på i just detta fall.
Nu kommer ju en ny tråd om detta, så om det är någon som funderar över vad som hänt så lär det antagligen diskuteras här framöver.

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Janne

SV: Svenska poolfabriken
« Svar #9 skrivet: september 08, 2012, 09:24:27:27 »
Bara för att Rickard tar bort inlägg så som denna, raderar inte alla digitala spår.
Gör en sökning på google på "Svenska poolfabriken konkurs" ger mej över 5000 träffar, sedan så finns det ju arkivering servrar att tillgå om man vill rota lite längre tillbaka.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag