CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Primastar  (läst 27178 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Primastar
« Svar #10 skrivet: juli 27, 2006, 23:53:44:44 »
Här kommer några bilder på mitt projekt.......

Smart den teleskoptrappa, Clas sin eller?

Poolgiganten

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar
« Svar #11 skrivet: juli 28, 2006, 10:24:53:53 »
Smart den teleskoptrappa, Clas sin eller?
Näpp, Biltema. Men den är inte så bra till pooländamål som jag trodde, alldelse för obekväm, man behöver ha "lejdare" att hålla i när man går upp o ner i vattnet.

Så nu söker jag efter en uppfällbar stege som inte trycker eller rör mot botten eller kanten på poolen till ett hyfsat pris!! Kanske någon som har ett förslag??


Utloggad Peter R

SV: Primastar
« Svar #12 skrivet: juli 28, 2006, 10:42:45:45 »
Halloj!
Jag funderar på att köpa en ovanmarkpool
5.5m X1.20m ifrån Primastar. Finns det någon som har erfarenhet av detta? ::)
Hej
Jag har precis köpt en 5.5x1.20 från primastar. Det jag kan säga är att det har inte varit alldeles enkelt att montera denna. Själva konstruktionen känns lite klen när man jobbar med den (bottensargen är som en gardinstång ungefär) och hur man än försöker så känns det inte som om den blir riktigt rund (har använt kilar, silvertejp och en massa fula ord innan den kändes ok). Jag som inte har byggt någon pool tidigare känner att manualer och monteringsanvisningar kunde vara grymt mycket bättre!
Står just nu och ska montera in poolbelysningen och undrar stillsamt hur man på ett bra sätt tar hål i linern - är det bara att ta fram kniven eller bör jag tänka på något innan jag lägger snittet.....??
Priset på Primastar är ju bra men skulle jag köpa pool idag skulle jag lägga på ett par tusen och få en mer gedigen konstruktion istället.

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar
« Svar #13 skrivet: juli 28, 2006, 11:02:30:30 »
Hmm undrar om du e medveten om hur många tusenlappar du måste lägga till ;D ?

Har monterat upp fyra stycken primastarpooler o visst beskrivningen är lite "grötig" men läser man den bara noga så e det enkelt att montera denna poool.
Peter R: Det att den inte ville bli rund, varför ??

Utloggad Poolnicke

SV: Primastar
« Svar #14 skrivet: juli 28, 2006, 15:57:31:31 »
Halloj!
Jag funderar på att köpa en ovanmarkpool
5.5m X1.20m ifrån Primastar. Finns det någon som har erfarenhet av detta? ::)
Hej
Jag har precis köpt en 5.5x1.20 från primastar. Det jag kan säga är att det har inte varit alldeles enkelt att montera denna. Själva konstruktionen känns lite klen när man jobbar med den (bottensargen är som en gardinstång ungefär) och hur man än försöker så känns det inte som om den blir riktigt rund (har använt kilar, silvertejp och en massa fula ord innan den kändes ok). Jag som inte har byggt någon pool tidigare känner att manualer och monteringsanvisningar kunde vara grymt mycket bättre!
Står just nu och ska montera in poolbelysningen och undrar stillsamt hur man på ett bra sätt tar hål i linern - är det bara att ta fram kniven eller bör jag tänka på något innan jag lägger snittet.....??
Priset på Primastar är ju bra men skulle jag köpa pool idag skulle jag lägga på ett par tusen och få en mer gedigen konstruktion istället.

Poolen bör automatsikt bli rund när du fyller i vatten.

Vad är det för lampa du monterar?

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Fia

SV: Primastar
« Svar #15 skrivet: juli 28, 2006, 19:26:41:41 »
Peter R, hej och välkommen!
Du bör låta vatttnet komma upp, 10 cm under lampan innan du skär hålet. Då kan du sträcka linern det sista innan håltagning. Min karl använde kniv, ett snitt i mitten sen rakt ut till kanten och runt.
« Senast ändrad: juli 29, 2006, 16:03:52:52 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Nubbe

SV: Primastar
« Svar #16 skrivet: juli 29, 2006, 15:16:04:04 »
På tal om stegar så köpte jag en galvad stege på K-Rauta. ca 1900 kr för stege och gångjärn. Det är en vanlig standard bryggstege. Skruvas fast på däcket och hänger fritt i poolen. O0 Detta har diskuterats på någon annan tråd.


Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar
« Svar #17 skrivet: juli 29, 2006, 18:27:45:45 »
Hmmm, stegen var helt okey, har kollat in den, men det galvade var inte så snyggt. Letar efter nåt annat, men tack ändå!

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Primastar
« Svar #18 skrivet: juli 29, 2006, 22:16:32:32 »
På tal om stegar så köpte jag en galvad stege på K-Rauta. ca 1900 kr för stege och gångjärn. Det är en vanlig standard bryggstege. Skruvas fast på däcket och hänger fritt i poolen. O0 Detta har diskuterats på någon annan tråd.



1900:- för en stege billigt men trycker den inte på poolväggen då?

/Joakim  8)
poolnisse :)

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Primastar
« Svar #19 skrivet: juli 29, 2006, 22:19:44:44 »
Peter R, hej och välkommen!
Du bör låta vatttnet komma upp, 10 cm under lampan innan du skär hålet. Då kan du sträcka linern det sista innan håltagning. Min karl använde kniv, ett snitt i mitten sen rakt ut till kanten och runt.

Bra tips!  O0,  skall snart montera Halogenlampa i min Primastar. Bara den där  >:( grävmaskinen kunde komma :( har väntat i 4v nu i 30 graders värme Suck!
/Joakim
poolnisse :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag