VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Öppna astral sandfilter???  (läst 3940 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Öppna astral sandfilter???
« skrivet: mars 20, 2008, 15:54:22:22 »
Går det att öppna astrals sandfilter på mitten när man skall få ut sanden? tog bort gummilisten (packningen som går runt hela filtret i mitten) men går det att vrida upp övre halven? eller är det vattendammsugare som gäller?

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Öppna astral sandfilter???
« Svar #1 skrivet: mars 20, 2008, 16:43:44:44 »
Finns det ingen dubbelplugg på de filterna? En plugg för att tömma vattnet som sedan sitter i en annan plugg för att låta sanden rinna ut???

Eller plocka på ventilhuset och ta ur sanden den vägen genom att gräva (så måste jag göra på mitt lite billigare filter)

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad eberlund

SV: Öppna astral sandfilter???
« Svar #2 skrivet: april 19, 2008, 19:05:42:42 »
Är det ett Astral Cantabric filter så går det inte att dela på mitten. Antingen använder du pluggen i botten eller så får man vara stark och vända filtret upp och ner. =)

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Öppna astral sandfilter???
« Svar #3 skrivet: april 19, 2008, 21:43:58:58 »
Hej,

På vårt Astral Cantabric är bottenpluggen i två delar, en mindre centrumbit som jag lossar för att släppa ut vatten på hösten och sen kan man lossa
liksom ett hel litet lock inklusive centrumpluggen och får då ett hål typ 50mm genom vilket jag antar att det är meningen att man skall kunna spola ut sanden.

Tror inte "burken" går att dela.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag