Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool projekt, och lite till  (läst 113520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #140 skrivet: maj 22, 2015, 20:49:17:17 »
Hej igen, nu tror jag äntligen jag fattar vad du menar, jag har Brilix i min signatur, men det står jo faktisk Luxlama på VP'n. Troodde faktisk jag Brilix, men inte......
Två namn, samma produkt???
Jag får kolla upp detta ser jag nu.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Poolgiganten

Utloggad Tynell

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #141 skrivet: maj 24, 2015, 09:14:27:27 »
Hej igen, nu tror jag äntligen jag fattar vad du menar, jag har Brilix i min signatur, men det står jo faktisk Luxlama på VP'n. Troodde faktisk jag Brilix, men inte......
Två namn, samma produkt???
Jag får kolla upp detta ser jag nu.

Haha, ja precis. Det var därför jag undrade eftersom det står så i din signatur – men på bilderna där du byggde ditt lilla tak åt vp'n står det Luxlama på den :-)
Nu har jag beställt en Brilix, så nu finns det ingen återvändo.

Projektstart 9/5 2015 – Startade cirkulationen 8/8 2016.
6,5x3,5 fristående pool med invändig gaveltrappa.
Väggar/trappa levereras av Leif Tjälldén.
Värmepump: Brilix XHP 100 (9 kW)
Kemi/Rening: Pahlén Minimaster/Minidos + Blue Lagoon UV-C 75w
Pump: Pahlén BADU Top 12
Sandfilter: Pahlén 515
Pooltak: Nova Comfort från G&J.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #142 skrivet: maj 24, 2015, 09:27:13:13 »
Nu är signaturen ändrat så den stämmer med verkligheten! Jag får tacka för din fråga, annars hade jag antagligen aldrig kommit på detta själv. Konstigt man inte har kol på vad man har själv! <dontkn>
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #143 skrivet: juni 02, 2015, 17:11:40:40 »
Tyvärr var inte poolen öppen när vi fick besök av badsugna gäster!
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad RoffeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 23
  • Kön: Man
  • Äntligen POOL!
    • Visa profil
    • Tankar i Trädgården, vår trädgård
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #144 skrivet: juni 02, 2015, 19:10:00:00 »
Läcker bild!

Tur eller otur? Beror på vems perspektiv  O0
Block-pool från Tjällden 4x8 meter med gaveltrapp och svetsad liner.
100 kvm ny altan av tyckt trätrall.
VP: Hydro-pro 13
Pump: Victoria plus 0,78 kw
Filter: Cantabric 500 top
Vår byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.0

Vår trädgård: http://tankar-i-tradgarden.blogspot.se/

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #145 skrivet: juni 03, 2015, 07:52:48:48 »
Tur eller otur? Beror på vems perspektiv  O0
Var väl egentligen bra att den var stängd, ja. Att ha dom här tre simmande runt i poolen är väl inget man önskar!
Numera är allt räcke och portar på plats, så vi ska slippa få denna typen av gäster, oavsett om poolen är stängd eller öppen.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #146 skrivet: augusti 09, 2015, 12:00:29:29 »
Bara så ni vet så har poolrobotar också känslor!
På torsdag nämnda jag för frugan att jag ångrade at jag hade varit lite "dumsnål" da jag köpte våran Nitro Wall Scrubber. Funderade länge på att köpa en robot med fjärrkontroll, då jag hade en känsla av att en standard robot skulle ha svårt med våran trappa. Så blev det inte, jag köpte Nitro'n, något som har retat mig lite da det blev exakt som jag hade gått och funderat över. Den klättrar upp trappan hur enkelt som helst, men den hinner aldrig städa bra innan den åker ned i den djupare delen igen.
Som nämnd så sa jag detta högt på torsdag nere vid poolen, och dagen efter slutade Nitro'n att fungera. Nu händer inget överhuvudtaget när jag slipper ned den i poolen för att städa! Tala om att vara känslig. Minsta lila kritik, så går den till strejk!
Blir väl att beställa en Maytronics med fjärr nu som jag har en god ursäkt i att rätta upp "snålheten" från tidigare.
Så bara så ni vet, var mycket varsamma med vad ni säjer om era poolrobotar när dom lyssnar!
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #147 skrivet: augusti 10, 2015, 01:25:23:23 »
Datorerna på jobbet brukar fungera tvärtom. Så fort jag kommer till en användare som har problem så fungerar de hur bra som helst. De vet väl att skrotbingen kan bli nästa hem om de bråkar för mycket.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #148 skrivet: augusti 10, 2015, 08:31:52:52 »
Datorerna på jobbet brukar fungera tvärtom. Så fort jag kommer till en användare som har problem så fungerar de hur bra som helst. De vet väl att skrotbingen kan bli nästa hem om de bråkar för mycket.
Kan det vara så att det är användarna som är problemet?
Om du har vägen förbi kan du väl "tala" lite med min poolrobot, så får vi se om det funkar på samma sett som datorer?
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #149 skrivet: augusti 10, 2015, 11:05:11:11 »
Om du har vägen förbi kan du väl "tala" lite med min poolrobot, så får vi se om det funkar på samma sett som datorer?

Skulle gärna komma och kolla på din pool, du har en skön sittgrupp i ena änden av poolen som jag skulle vilja se. Men att komma och prata med din robot är väl inte bra, börjar den fungera så har du ju ingen anledning att köpa en ny?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag