VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Steelpool, byggd 2007  (läst 80810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #70 skrivet: juni 28, 2008, 23:40:12:12 »
Allting går att lösa, vet inte vad som hände med mitt svar men, det är inlagt nu.....läs innan ni bestämmer er  8) känner du för att ha trappan på långsidan....så lägg trappan på långsidan......man tänker ett varv till bara...och det brukar inte tjejer ha problem med.. >rulla< >rulla<...det blir alltid bra...... <antman>

LOTTERÖD
« Senast ändrad: juni 29, 2008, 00:22:37:37 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #71 skrivet: juni 29, 2008, 07:37:53:53 »
Tack! Det är som du säger, vi tjejer brukar inte ha problem med tänk... ;D
Vi måste komma vidare med bygget så jag ska ut och mäta snart innan min grävare vaknar  >rulla<                                       
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #72 skrivet: juni 29, 2008, 07:40:38:38 »
Äsch, en liiiten fråga till  ;)
Att dörren finns på ena kortsidan har jag sett på dina (och tillverkarens) bilder men finns det en dörr även på den andra kortsidan?  :D
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #73 skrivet: juni 29, 2008, 09:36:18:18 »
Kan ikke unngå å bemerke at setter du trappan på langsidan får du ikke brukt denne når taket er lukket. Slik som nå så har Lotterød mulighet til både å sitte og bruke trappan mens taket er lukket, det må da være en helt klar fordel med å ha den på kortsiden 8)

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #74 skrivet: juni 29, 2008, 10:05:09:09 »
Äsch, en liiiten fråga till  ;)
Att dörren finns på ena kortsidan har jag sett på dina (och tillverkarens) bilder men finns det en dörr även på den andra kortsidan?  :D

Jag vet inte riktigt hur det är nu men för två år sedan när vi beställde vår Klassik B så kunde man i praktiken få det mesta specialbyggt. Jag ville ha en skjutdörr på ena sidan av den största modulen närmast trappan eftersom vi har trappan där, men som det mesta som specialbeställs så tog det ett par månader mer i leveranstid, och den tidan hade vi inte just då. Kolla med livingquality om de kan beställa det <sol>
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #75 skrivet: juni 29, 2008, 10:21:49:49 »
Lotteröd  <love>

Det är ett såååå läckert bygge  O0

Ville dessutom bara tacka igen för hjälpen och tipsen förra året  >rulla<
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #76 skrivet: juni 29, 2008, 12:57:37:37 »
Varje sektion löper på ett eget spår, vid takmonteringen sätter man in sektionerna från skenornas "gavel", minsta först, det går inte att lyfta upp sektionerna sedan, när de väl är på spåret, sitter även lås på skenornas gavlar, för att förhindra att man ska kunna dra av sektionerna från skenorna..................
LOTTERÖD
Hur breda är skenorna tot./max? (....inte "jag" som frågar....  :angel:;D
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad shogol

SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #77 skrivet: juni 29, 2008, 13:39:37:37 »
hej Letteröd!

Som jag har hört så har du en pooltak som fungerar bra även vid sent höst och vinter. Jag håller på med att bygga en pool på 4x8 trästomme som jag vill ha dlvis undermärken och delvis ovanförnmarken och ha en trädäck runt om. Jag vill som de flesta bada så länge som möjligt och kanske åretsrunt. Tänkte först bygga snickra en poolhus över poolen men den kostar hur mycket som helst desutom behöver jag ha en bygglov. Så undrar jag om vad har du för pooltak? hur värmer du pooltaken i kallare månader? Tack för all tips.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #78 skrivet: juni 29, 2008, 18:09:22:22 »
Äsch, en liiiten fråga till  ;)
Att dörren finns på ena kortsidan har jag sett på dina (och tillverkarens) bilder men finns det en dörr även på den andra kortsidan?  :D

Hej !

Det finns bara 1 dörr på största sektionens gavel, kan sakna att det inte finns en på andra gaveln också, hade varit bra när man vill vädra ur poolhuset utan att dra av taket, för det kan komma upp i temperaturer runt 45 grader, men som alternativ kan man ganska enkelt skruva loss hela gaveln om man känner för det  ;)

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #79 skrivet: juni 29, 2008, 18:32:47:47 »
Lotteröd  <love>

Det är ett såååå läckert bygge  O0

Ville dessutom bara tacka igen för hjälpen och tipsen förra året  >rulla<

Tack  <love> här kommer en bonusbild till dig  :D, tänk att man kan bli kär i en grävmaskin  ;) och ljudet, som att dra igång 25 motorcyklar samtidigt.......skulle vilja ha denna maskin stående i trädgården jämnt   >rulla< >rulla<,  har ni också precis som vi, bara taket som uppvärmning  <dontkn>

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag