CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Värmepump från LivingQuality  (läst 24457 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5552
  • Total likes: 482
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #30 skrivet: augusti 20, 2008, 09:00:53:53 »
Har städat upp bland inläggen i denna tråd (och andra), jag kommer också så snart jag får tid att tydliggöra regelverket för forumet när det gäller vad företag och dess representanter får göra och inte får göra i forumet.
Detta med ett förtydligat regelverk är något som jag skulle ha gjort för länge sedan, men bättre sent än aldrig.
Skulden är alltså delvis min, att jag varit för slapphänt.

Det är dags för en skärpning nu, jag har fått signaler om att några olika företag har "medlemmar" här som pushar för deras produkter, och det vill jag inte skall förekomma.

Till de som har info som kan hjälpa mig att rensa ut reklam från forumets inlägg, tipsa mig helst via PM, skall jag se vad jag kan göra.

Jag vill dock på förekommen anledning upprepa att jag ser positivt på att företag eller företags representanter skriver i forumet, dock inte under "falk flagg" och inte för att marknadsföra de egna produkterna, utan för att hjälpa till med saklig och opartisk information.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #31 skrivet: augusti 20, 2008, 10:04:15:15 »
Det kanske är läge för en företagsgrupp?
Som vi har livligt diskuterat här om.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5552
  • Total likes: 482
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #32 skrivet: augusti 20, 2008, 10:57:22:22 »
En helt öppen företagsgrupp kommer jag inte att införa, vad skulle då vara meningen med att annonsera?

Denna diskussion bör föras på annan plats och inte i denna tråd, äter till ämnet med Brillix-pumparna, nån som har några erfarenheter nu?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Pake

SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #33 skrivet: augusti 24, 2008, 00:35:26:26 »
Jag har kört brilix 9kW (THP 09) sedan slutet av juni. Kvaliten känns bra (har naturligtvis skruvat bort plåtarna runt om och kollat hur den är byggd för att stilla min nyfikenhet), driften har fungerat utan anmärkning.

Vp:n har tillstånd att vara igång mellan 08:30 till 19:00 och det fungerar bra för oss, har den inställd på 28´c och det håller den. Det blir intressant och att se hur länge det går att hålla lagom bad temp, hoppas på minst en månad till :)

Jag köpte inte den från Living Q. , det blev ett par tusenlappar billigare att köpa den från tyskland (?? dags att sänka momsen i gamla svedala??...). Mer info om det i den här tråden: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2797.0

/Pake

Utloggad jan_banan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kungälv/Marstrand
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #34 skrivet: augusti 24, 2008, 01:40:29:29 »
Tack Pake,
Jag kommer att köpa en Brilix själv och har gått och väntat på lite feedback.
Hur stor pool har du och hur väl täcker du den?
/Jan

Utloggad Pake

SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #35 skrivet: augusti 24, 2008, 09:22:20:20 »
JF-fritid storpool 6,1x3,6x1,32m som är isolerad under med 50mm, runtom med 100mm som jag hade över från annat bygge), bubbelplast som täckning.
Rening och värme är avstängd på natten för att störa grannarna och oss själva så lite som möjligt, därför valde jag 9kW:aren för att få lite snabbare uppvärming och kortare drifttider.

Utloggad Neo

SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #36 skrivet: september 03, 2008, 10:03:43:43 »
Jag köpte en THP9 ifrån LQ i våras och hade lite otur för jag fick en med fabrikationsfel men jag måste säga att LQ löste detta både snabbare och smidigare än jag kunde hoppats på. Jag har dåliga erfarenheter ifrån en STOR leverantör så ni som funderar på att köpa ifrån LQ ska inte vara det minsta oroliga för servicen och supporten.

Jag är ingen tekniker på något sätt så jag kan inte uttala mig om tekniken men jag har haft ca 28 grader i poolen sedan jag kopplade in den i Maj fram tills i helgen när jag stängde av och det är den förväntningen jag har haft på den...så länge den ger mig varmt badvatten är jag nöjd :-)

Jag kan varmt rekommendera Brilix pumpen, jag tycker det är dags för de ETABLERADE firmorna att inse att de inte kan blåsa oss på pengar längre.

Utloggad Megafonen

SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #37 skrivet: september 08, 2008, 21:00:05:05 »
Någon som vet om det räcker med en Brilix THP 09 för att värma en pool på 42 kbm?
Det kommer även sättas upp ett pooltak, om det nu har ngn betydelse. <dontkn>
Poolen kommer att byggas i Stockholms området.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #38 skrivet: september 08, 2008, 21:09:55:55 »
Hejsan Megafonen!
Vad jag har förstått så borde det räcka, fast kanske nära gränsen...
Tittar man på TPH12 som är nästa storlek så är den ämnad för pooler från 45 kbm och uppåt. Men för att vara riktigt säker skulle jag rekomendera dig att höra med en återförsäljare, tex Lars på Living Quality, han brukar vara snabb med att svara.

MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad jan_banan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kungälv/Marstrand
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Värmepump från LivingQuality
« Svar #39 skrivet: september 08, 2008, 21:28:03:03 »
Som ni ser i mitt inlägg från den 24:e aug. så skulle jag köpa en Brilix.
Nu är den monterad och klar och har kört sedan torsdags kväll.
De flesta andra stänger ju av sina pooler nu, men jag kunde inte låta bli att testa.
På tre dygn höjdes temperaturen från nästan obadbara 14C till 21C. Nu ligger jag på ca 25 grader och det klättrar fortfarande.
Jag har en tolvkantig pool med ca 6m diameter.
Det skall bli kul att se hur högt upp jag kommer, nu när nätterna är så kalla.
Fortsättning följer.
/Jan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag